Jesteś ekspertem, więc sprzedajesz.

Remigiusz Szulc
09.11.2015

Jesteś ekspertem – więc sprzedajesz. Jak zbudować fachowy wizerunek firmy w sieci?

Wyobraź sobie, że szukasz nowej kosiarki. Odruchowo bierzesz pod uwagę produkty kilku czołowych producentów. Jednak w sklepie trafiasz na nową markę, o której nic nie wiesz. Sprzedawca zapewnia, że to mercedes wśród kosiarek, ale w takim razie dlaczego nikt o nim wcześniej nie słyszał? Cena jest dobra, osiągi też. Ostatecznie jednak bierzesz Hondę lub Stihla. Dlaczego? Bo ufasz profesjonalizmowi i jakości tych marek. Identycznie postąpi większość rozsądnych klientów. Dlatego chcąc ich pozyskać firma musi od początku budować swój fachowy wizerunek w sieci. W jaki sposób? Wykorzystując content marketing.

Pamiętaj o profesjonalnych treściach na stronie www

Każda firma powinna mieć wysokiej jakości stronę www, jednak nie tylko pod względem graficznym i funkcjonalnym, ale także treściowym. Witryna musi być wypełniona doskonałymi tekstami, rzeczowo i atrakcyjnie opisującymi jej ofertę. To wymóg stawiany przez Google, jednak nie należy skupiać się wyłącznie na oczekiwaniach wyszukiwarki.

Kluczowe jest, aby teksty jak najlepiej odpowiadały oczekiwaniom grupy docelowej. Jeśli chcemy angażować osoby o grubszych portfelach, to dostosujmy język przekazu właśnie do nich. Jeśli natomiast celujemy w młodszego użytkownika strony, to oczywiście starajmy się maksymalnie skrócić dystans. Pamiętaj, że strona bez tekstów nie istnieje w sieci i nigdy nie zrobi w niej kariery. Czytelnicy zachęceni do przeczytania Twojej oferty dużo chętniej skorzystają z formularza kontaktowego, a przede wszystkim – nabiorą szacunku do firmy i po prostu jej zaufają.

Udowodnij, że nie stoją za Tobą puste frazesy

Nasz produkt jest najlepszy – twierdzi tak 99% firm, a dla ich klientów to kompletnie nic nie znaczy. Jak bowiem zmierzyć tę jakość za pośrednictwem Internetu? Nijak. Dlatego firma musi podejmować działania, które przekonają jej potencjalnych klientów, że tak mocno akcentowana jakość jest faktem, a nie tylko sloganem. Najlepiej zrobić to poprzez angażujące, świetne teksty np. poradnikowe, które będziesz publikować na firmowym blogu.

Takie teksty uwiarygadniają profesjonalizm firmy, a wręcz go budują. Jeśli klient znajdzie na Twojej stronie internetowej dowód, że naprawdę znasz się na swojej branży, jeśli rozwiążesz jakiś dylemat, wyjaśnisz jakieś zawiłości branżowe, to masz zdecydowanie większe szanse na szybki wzrost zaufania do marki. To tak, jak ze sprzedawcą samochodów. Czy kupiłbyś auto od człowieka, który nie wie, jak się jego samochód odpala?

Prowadzisz sklep internetowy? Masz pole do popisu w dotarciu do portfeli klientów

Sklepy internetowe są świetnymi biznesami, ale pod warunkiem, że mają klientów. Jak można o nich zawalczyć? Wcale nie najniższą ceną, bo wszelkie badania pokazują, że nie jest ona kluczowa dla podjęcia decyzji zakupowej. Klienci chcą czegoś więcej – zachęty. Najlepiej działają tutaj angażujące, ciekawe, inspirujące teksty np. w formie opisów produktów.

Bardzo duża grupa klientów sklepów online kupuje spontanicznie, wcześniej nie wiedząc, co tak naprawdę jest im potrzebne. Warto to wykorzystać i wpłynąć na ich decyzję, przekonując ich, że ta bluzka, ten rower czy ten komputer naprawdę może poprawić im humor, podnieść standard życia czy po prostu poprawić ich wygląd. Nie zrobimy tego wklejając suchy opis produktu. To musi być coś w rodzaju porady przyjaciela. Zadbaj o świetne opisy w swoim sklepie, okraś je dobrymi zdjęciami, a szybko zauważyć wzrost konwersji.

Content marketing nie jest reklamą samą w sobie. To działanie polegające na budowaniu przywiązania do marki, jej rozpoznawalności i profesjonalnego wizerunku. Można go wykorzystać na wiele sposobów i zdecydowanie warto to robić, bo jest to najbardziej efektywna forma promocji w stosunku do poniesionych nakładów.

Na koniec wróćmy do sytuacji z kosiarką. Gdyby producent tego nowego modelu wykorzystał profesjonalny content marketing, to prawdopodobnie gdzieś, kiedyś przeczytałbyś informacje na temat kosiarek tej marki. Być może przekonałyby Cię one do zmiany starych przyzwyczajeń i wybrania czegoś nowego. Nie byłby to dla Ciebie produkt zupełnie anonimowy. Czy tej funkcji nie spełniałby zwykła reklama? Nie, ponieważ reklamom ufamy w mocno ograniczonym stopniu. Opiniom innych – dużo bardziej.

 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie