Dobry opis produktu do sklepu internetowego – czym musi się charakteryzować?

Andrzej Winnicki
09.04.2021

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to na pewno dobrze wiesz, że potrzebujesz profesjonalnych opisów produktów. Nie możesz kopiować ich ze stron konkurencji czy prosto od producentów, ponieważ Google bardzo tego nie lubi i niemal na pewno ukarze Twoją witrynę spadkiem pozycji w wyszukiwarce. Czym musi się charakteryzować dobry opis produktu do sklepu internetowego? Sprawdź najważniejsze kryteria.

Odpowiednia długość

Częstym błędem popełnianym przez właścicieli sklepów internetowych jest tworzenie zbyt krótkich opisów produktów. Po pierwsze: uniemożliwia to naturalne nasycenie tekstu słowami kluczowymi. Po drugie: taki opis jest mało atrakcyjny dla klienta. Dlatego w pierwszej kolejności zadbaj o adekwatną obszerność opisów.

Jaka powinna być długość opisu produktu do sklepu internetowego? Minimum to 1000 znaków ze spacjami, choć sugerujemy, aby wydłużyć opisy do około 1500-1800 znaków ze spacjami.

Rozsądne nasycenie słowami kluczowymi

To bardzo ważna kwestia, ponieważ opisy produktów do sklepu internetowego tworzy się też w celu wzmocnienia SEO strony. Trzeba umieszczać w nich wyselekcjonowane słowa kluczowe, po których klienci szukają produktów w wyszukiwarce Google. Uwaga! Nie można przesadzać z liczbą słów kluczowych, aby opis brzmiał naturalnie.

Unikalność

Nie mamy dobrej informacji. Musisz mieć unikalny opis do każdego produktu oferowanego w sklepie – nawet jeśli mówimy o tej samej grupie produktowej różniącej się np. rozmiarem czy kolorem. Wiemy, że to oznacza dodatkowe koszty, ale tutaj nie ma drogi na skróty. Powtarzanie tego samego opisu w kilku miejscach nie spodoba się Google – możesz liczyć się z karą za tzw. double content.

Atrakcyjna treść

Pisząc opisy produktów musimy pamiętać, że będą je czytać Twoi klienci. Tutaj niezbędne jest więc stosowanie języka korzyści, który wpłynie na decyzję zakupową osoby oglądającej dany produkt. Opisy nie mogą mieć charakteru wyłącznie technicznego i być skrojone pod pozycjonowanie – muszą być napisane atrakcyjnym, obrazowym językiem oraz mieć wartość informacyjną dla klienta. W przeciwnym razie poszuka on tego wszystkiego u konkurencji, która bardziej przyłożyła się do kwestii tworzenia opisów produktów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.