Zdecydowana większość firm obecnych w Internecie nie ma pojęcia, jak komunikować się ze swoimi klientami. Nie zna i nie rozumie potrzeb grupy docelowej w tym zakresie, co skutkuje popełnianiem szeregu błędów rzutujących na wizerunek marki przedsiębiorstwa. Tymczasem można tego łatwo uniknąć zamawiając opracowanie szablonu komunikacji marki. Kiedy taki szablon będzie Ci potrzebny?
To nic innego, jak skrypt, który zawiera wszystkie niezbędne informacje pozwalające marce poprawnie i – co najważniejsze – konsekwentnie komunikować się z klientami. W szablonie znajdziemy takie wskazówki, jak:
Taki szablon może służyć za wzorzec dla wszystkich osób, które odpowiadają w firmie za kontakty z klientami, również online.
To najlepszy moment na zlecenie przygotowania szablonu. Dzięki temu od początku będziesz konsekwentny w wybieraniu sposobu komunikowania się z klientami i unikniesz błędów, które mogłyby spowodować, że Twoja marka będzie mało atrakcyjna dla klientów.
W momencie, gdy przyjmujesz do firmy coraz więcej osób i mają one kontakt z klientami, powinieneś zainwestować w szablon komunikacji marki. Nie dojdzie wówczas do sytuacji, w której pracownik A zwraca się do klientów „per Ty”, a pracownik B „per Państwo”. Pracownicy będą również z góry wiedzieli, jakiego języka używać w tworzonych treściach np. do social media czy na firmowy blog lub w opisach produktów do sklepu internetowego.
Wiele firm dostrzega potencjał content marketingu, ale nie chce zlecać kompleksowych działań profesjonalnej agencji. Wolą polegać na własnych zasobach, angażując w to pracowników. W takiej sytuacji bezwzględnie należy zainwestować w szablon komunikacji marki. Pozwoli on obrać jeden kierunek w działaniach content marketingowych, które będą dzięki niemu ze sobą spójne i atrakcyjne dla klientów.