Potrzebny slogan marki? Copywriter sobie z tym poradzi

Remigiusz Szulc
19.03.2021

Copywriting jest sztuką opracowywania koncepcji reklam, ale także wymyślania nazw i sloganów. Jeśli masz wrażenie, że identyfikacja Twojej marki jest niekompletna i brakuje jej właśnie chwytliwego sloganu, to zgłoś się z tym do polecanego copywritera. Specjalista opracuje kilka propozycji, uwzględniając zarówno charakter marki, jak i zakres jej oferty. Dlaczego warto powierzyć opracowanie sloganu marki zawodowemu copywriterowi? Sprawdź najważniejsze argumenty.

Gwarantowany efekt

Zawodowy copywriter zajmuje się opracowywaniem sloganów marek na co dzień. Doskonale wie, od czego zacząć, jak określić charakter marki i dopasować slogan do jej filozofii. Celem jest stworzenie takiego sloganu, który z jednej  strony będzie bardzo atrakcyjny dla klientów i łatwy do zapamiętania, a z drugiej unikalny i dobrze pasujący do kreowanego wizerunku marki. Pisząc prościej: jeśli budujemy markę premium, to infantylny slogan może pogrzebać jej szansę na dotarcie ze swoją ofertą do klientów mających grubsze portfele.

Idealne dopasowanie sloganu do grupy docelowej

Kluczowym zadaniem stojącym przed copywriterem opracowującym slogan marki jest przeanalizowanie grupy docelowej pod kątem: płci, wieku, sytuacji materialnej, miejsca zamieszkania oraz wartości, jakie są ważne dla jej przedstawicieli. Slogan musi się w to idealnie wpisywać.

Jeśli np. kierujemy ofertę do kobiet, to warto przemycić w nim emocje. Z kolei slogan adresowany do mężczyzn powinien być konkretny, zbudowany wokół korzyści, jakie osiągnie klient po skorzystaniu z oferty.

Oszczędność czasu

Samodzielne opracowanie sloganu marki jest jak najbardziej możliwe, ale nie dość, że ryzykujemy tutaj niedopasowanie go do wizerunku budowanego brandu, to jeszcze musimy na to poświęcić mnóstwo czasu.

Często wygląda to tak, że właściciel firmy poświęca wiele dni na wymyślenie sloganu, w końcu angażuje w to swoich pracowników, co odciąga ich od podstawowych obowiązków. Efekt jest natomiast daleki od oczekiwań i ostatecznie zlecenie i tak trafia do profesjonalnego copywritera. Czy nie lepiej zgłosić się do niego od razu?

Pamiętaj jednak, że dobry slogan to nie wszystko. Jeśli obecna nazwa Twojej marki wydaje Ci się mało atrakcyjna i czujesz, że trzeba tutaj coś zmienić, to koniecznie skorzystaj z usługi kompleksowej, powierzając copywriterowi opracowanie nazwy firmy oraz sloganu w pakiecie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie