Naming i hasła reklamowe: powody, dla których powinieneś to zlecić copywriterowi

Remigiusz Szulc
18.02.2021

Naming i tworzenie haseł reklamowych to standardowe usługi oferowane przez każdego zawodowego copywritera. Dziś o tej profesji myślimy bardziej w kontekście opracowywania tekstów na strony internetowe czy artykułów sponsorowanych, jednak warto wiedzieć, że copywriting w rzeczywistości jest sztuką kreacji – wymyślania koncepcji reklamowych, nazw firmy/marki oraz sloganów i haseł reklamowych. Jeśli sam właśnie ruszasz z biznesem, to na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważne jest posiadanie atrakcyjnej nazwy oraz sugestywnego hasła. Korci Cię, by zabrać się za ich opracowanie we własnym zakresie? Damy Ci dobrą radę: lepiej zleć to copywriterowi. Kilka argumentów znajdziesz w naszym artykule.

Copywriter dobrze wyczuwa trendy

A Ty – bez urazy – niekoniecznie. Jako właściciel firmy jesteś mocno zaangażowany emocjonalnie w ten projekt, co utrudnia Ci logiczne spojrzenie na sprawę. Z dużym prawdopodobieństwem postawisz na wtórną, bezpieczną nazwę, która w ogóle nie wyróżni Twojej marki na rynku. Nie umiesz odczytywać trendów marketingowych, nie potrafisz analizować oczekiwań grupy docelowej, ponieważ nie masz w tym żadnego doświadczenia.

Gdy zepsuje Ci się samochód, to tracisz cały tydzień, żeby naprawić go samodzielnie, czy może oddajesz go do zaufanego mechanika? No właśnie. Dokładnie tak samo podejdź do kwestii namingu i wymyślania haseł reklamowych. Zleć to komuś, kto zjadł na tym zęby.

Oszczędność czasu

Możemy się założyć, że jeśli postanowisz samodzielnie wymyślić nazwę Twojej firmy i opracować hasła reklamowe, to poświęcisz na to mnóstwo czasu – najpewniej prywatnego, zarezerwowanego dla najbliższych – a na samym końcu i tak nie będziesz zadowolony z efektów. Czy zatem gra jest warta świeczki?

Dobry copywriter oczywiście nie przedstawi Ci propozycji w ciągu kilku godzin. Opracowanie nazwy firmy i haseł reklamowych zwykle zajmuje co najmniej 10 dni roboczych. Ten czas będziesz mógł jednak spożytkować na coś, na czym się znasz – na przykład rozwijanie biznesu, negocjowanie warunków z podwykonawcami i dostawcami towarów, załatwienie spraw urzędowych. Nie wikłaj się w sprawy, o których masz mgliste pojęcie, bo tylko narobisz sobie zaległości.

Świetny efekt

Jeśli zatrudnisz dobrego, a nie najtańszego copywritera, to na pewno otrzymasz kilka bardzo fajnych propozycji nazw firmy oraz haseł reklamowych. Jesteśmy przekonani, że niektóre z nich będą dla Ciebie zaskakujące i sam nigdy być nie wpadł na takie pomysły.

Zwróć też uwagę na to, że szczególnie nazwa jest fundamentalnym elementem Twojego biznesu. Będziesz się nią posługiwać przez lata, zbudujesz wokół niej całą narrację marki, zainwestujesz w inne elementy wizerunkowe, które będą o nią oparte. To nie jest coś, na czym powinno się oszczędzać.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie