O czym musisz pamiętać zamawiając gadżety reklamowe?

Mariusz Siwko
02.04.2021

Zastanawiasz się nad zorganizowanie kampanii marketingowej, której ważnym elementem będą gadżety reklamowe? To może być bardzo dobry pomysł. Drobne upominki dla klientów nie tylko robią świetne wrażenie i zwiększają sympatię do marki przedsiębiorstwa, ale też pozwalają lepiej ją zapamiętać. Nie idź jednak na żywioł, jeśli chcesz, aby kampania rzeczywiście przyniosła wymierne korzyści. Sprawdź, o czym musisz pamiętać zamawiając gadżety reklamowe.

Dobierz gadżety do oczekiwań grupy docelowej

Wielu przedsiębiorców popełnia klasyczny błąd polegający na zakupie pierwszych-lepszych gadżetów reklamowych lub takich, jakie rozdaje konkurencja. Tymczasem trzeba pamiętać, że skuteczność gadżetu jest ściśle uzależniona od tego, czy klienci dobrze na niego zareagują. Warto dokładnie zastanowić się nad tym, kim jest Twój klient docelowy, jakie są jego oczekiwania i potrzeby i pod tym kątem dobrać odpowiednie gadżety reklamowe.

Przykładowo: jeśli masz warsztat samochodowy, a Twoim klientem jest w 99% mężczyzna w średnim wieku, to fajnym gadżetem może być otwieracz do butelek, który z kolei raczej nie przypadnie do gustu paniom.

Rozważ zamówienie gadżetów według indywidualnego projektu

Jest to droższa i bardziej czasochłonna opcja, która jednak może przynieść świetne efekty. Gadżety reklamowe na indywidualne zamówienie mają jedną zasadniczą zaletę: są niepowtarzalne. Rozdając je klientom masz więc pewność, że nigdy wcześniej nie otrzymali podobnego upominku. To musi pozytywnie wpłynąć na ich postrzeganie marki oraz prawdopodobieństwo jej zapamiętania.

Ponadto gadżety na indywidualne zamówienie umożliwiają perfekcyjne dopasowanie ich wyglądu czy funkcjonalności do charakteru marki oraz obszaru jej działalności.

Dostosuj jakość gadżetów do metody dystrybucji

To może źle zabrzmieć, ale nie oszukujmy się: rozdawanie ekskluzywnych gadżetów reklamowych przypadkowym osobom trochę mija się z celem. Nie masz przecież ani gwarancji, ani nawet wysokiego prawdopodobieństwa, że przechodzień napotkany na ulicy kiedykolwiek zostanie Twoim klientem.

Dlatego do tzw. masowego rozdawnictwa należy wybierać nieco tańsze, uniwersalne gadżety reklamowe, jak długopisy, smycze, notesy etc. Z kolei upominki ze zdecydowanie wyższej półki powinny być zarezerwowane dla aktywnych klientów, z którymi chcesz podtrzymać dobre relacje oraz dla potencjalnych klientów, z którymi spotykasz się np. podczas targów, konferencji czy rozmowy biznesowej.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie