Pendrive od lat należy do grupy najpopularniejszych gadżetów reklamowych. Nośniki USB z logo firmy rozdają swoim klientom przedsiębiorstwa ze wszystkich branż, a sami klienci wciąż chętnie je przyjmują. Warto się więc zastanowić, jak to możliwe, że pomimo, iż coraz rzadziej korzystamy z pendrive’ów, nadal cieszą się one tak dużym powodzeniem. Te najważniejsze powody omawiamy w naszym artykule.
Choć coraz więcej z nas przechowuje swoje dane w chmurze obliczeniowej, wszyscy mamy też zawsze pod ręką telefon, który jest źródłem różnych informacji i fajnie sprawdza się do przenoszenia plików, to nadal nośniki USB mogą być uznawane za całkiem praktyczne. Jest to taki rodzaj gadżetu, którego po prostu się nie wyrzuca, w odróżnieniu od np. smyczy reklamowych czy notatników, bo nigdy nie wiadomo, kiedy może się przydać.
Tymczasem im dłużej obdarowany klient ma kontakt z gadżetem reklamowym (i tym samym promowaną za jego pośrednictwem marką), tym większa szansa, że zapamięta np. logotyp firmy i kiedyś skorzysta z jej oferty.
I dotyczy to zarówno tanich pendrive’ów, jak i tych bardziej eleganckich czy wręcz ekskluzywnych. Z uwagi na efektowny wygląd gadżetu reklamowego mało kto ma ochotę, aby się go szybko pozbyć. Może on wręcz stanowić ciekawy dodatek np. do kluczy, dzięki czemu obdarowany klient ma stały kontakt z gadżetem i umieszczonymi na nim elementami identyfikacji wizualnej marki.
Bardzo mocną stroną pendrive’ów jest to, że oferują one świetny stosunek ceny do użyteczności oraz estetyki. To prawdopodobnie najtańszy gadżet reklamowy, który z miejsca robi bardzo dobre wrażenie na obdarowanym kliencie. Mało tego: po wyglądzie pendrive’u trudno jest nawet ocenić, ile mógł kosztować – dzięki temu firmy ze skromniejszym budżetem reklamowym mogą podbudować swoją markę w oczach klienta, nie zdradzając przy tym, że zainwestowały w kampanię reklamową stosunkowo niewielkie pieniądze.
Wpływ na to ma oczywiście niewielki rozmiar nośnika USB oraz jego atrakcyjna cena. Ten gadżet z powodzeniem może więc być rozdawany masowo, np. podczas targów czy akcji specjalnej organizowanej w galerii handlowej. Spokojnie można też zamówić eleganckie nośniki, np. ze skórzaną, szklaną czy stalową obudową, które mogą być ciekawym upominkiem dla wyselekcjonowanych klientów.