Komu jest potrzebny audyt SEO?

Maciej Piwowski
03.10.2016

Promocja firmy lub produktu za pomocą internetu jest obecnie najbardziej popularną formą pozyskania klienta i zwiększenia zysków. W tym kontekście często pojawia się termin audytu SEO. Czym jest ten audyt i komu może się przydać? - poczytajmy.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to szczegółowa analiza witryny internetowej, mająca na celu określenie jej mocnych i słabych stron, a w efekcie określenie wytycznych, według których należy tę witrynę zoptymalizować. Audyt prowadzi się pod kątem wskazówek narzucanych przez algorytmy wyszukiwarek oraz preferencji użytkownika sieci. Oznacza to, że sprawdzeniu poddawane są takie czynniki, jak:

  • meta opisy - czyli opisy widoczne w wyszukiwarce i czytane przez roboty
  • nagłówki - ich prawidłowe ułożenie
  • content - jego unikalność, a także użyteczność dla czytelnika, oraz urozmaicenie np. infografikami lub materiałami video
  • grafiki - ich opis alternatywny, widoczny dla robotów wyszukiwarek
  • nawigacja - czy jest sprawna i spełnia kryteria user experience (UX)
  • responsywaność - czy strona jest sprawnie czytana na urządzeniach mobilnych
  • ładowanie - jego tempo powinno być szybkie, aby nie zniechęcić użytkownika
  • linki - czy są spójne z tematyką strony i czy kierują czytelnika w dobre miejsce

Podsumowując

Jak widać, czynniki istotne dla użytkowników sieci są równie ważne dla robotów wyszukiwarek. Udoskonalenia i aktualizacje coraz nowszych algorytmów wyszukiwarek mają na celu zobowiązanie twórców i administratorów witryn internetowych do tworzenia stron www przede wszystkim przyjaznych i użytecznych dla czytelników. Oczekiwania internautów i algorytmów wobec optymalizacji stron kiedyś się rozmijały, dziś idą w tym samym kierunku - warto zatem również podążyć w jego stronę. 

Kto potrzebuje audytu?

Audyt SEO jest potrzebny wszystkim, którzy za pomocą swojej strony internetowej chcą pozyskiwać klientów, lub sprzedawać swoje produkty albo usługi. Konkurencja w internecie jest ogromna, dlatego witryna, która nie spełnia kryteriów wyszukiwarki, przepadnie w niepoliczalnej ilości stron o podobnej tematyce. Potencjalny klient wybiera witrynę z interesującą go treścią z pierwszej strony wyników wyszukiwania. Warto się zatem tam znaleźć. Aby było to możliwe, przeprowadzenie audytu SEO jest czynnością niezbędną - inaczej nie dowiemy się, który element naszej strony www powinie ulec poprawie lub całkowitej zmianie. Ponadto, zoptymalizowanie serwisu według wytycznych wskazanych w audycie podnosi jakość stron i ich użyteczność.

Publikacja: high-interactivity.pl

Artykuł partnera serwisu

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie