Reklama mobilna – dobry pomysł na reklamowanie się w Gdańsku

Krzysztof Jagielski
16.08.2016

Wiele polskich miast, walczy z reklamowym bałaganem na swoich ulicach. To spore wyzwanie dla reklamujących się firm, które muszą szukać nowych sposobów na dotarcie z komunikatem marketingowym do swoich klientów. Skoro obowiązują ostre obostrzenia względem umieszczania stacjonarnych reklam na budynkach, to co może być alternatywą? Ciekawym rozwiązaniem wydaje się być reklama mobilna.

Reklama mobilna, czyli jaka?

Reklama mobilna, jak sama nazwa wskazuje, nie jest na stałe przytwierdzona do gruntu. Nie podlega więc przepisom zakazującym umieszczania nośników reklamowych w ścisłym centrum miasta. To duży atut.

Reklamą mobilną może być chociażby:

  • Billboard reklamowy umieszczony na przyczepie i holowany przez samochód
  • Oklejone auto
  • Konstrukcja reklamowe zapowiadająca jakieś wydarzenie
  • Przebranie maskotki dla hosta lub hostessy
  • Tablica reklamowa noszona przez hosta lub hostessę

Dlaczego warto pomyśleć o zainwestowaniu w reklamę mobilną?

Reklama mobilna może przynieść firmie mnóstwo korzyści marketingowych i typowo wizerunkowych. Oto 5 najważniejszych z nich:

  • Doskonała widoczność – reklamy mobilne mogą być przenoszone w miejsca, gdzie akurat gromadzi się najwięcej osób.
     
  • Niski koszt – brak opłat za dzierżawę terenu, billboardu czy zajęcie pasa przy drodze.
     
  • Brak problemu z przepisami – w miastach obowiązują zasady mocno ograniczające firmom możliwość reklamowania się w tradycyjny sposób, którym reklamy mobilne nie podlegają.
     
  • Skuteczność – reklama mobilna, np. umieszczona na platformie holowanej przez samochód, w ciągu jednego dnia może być obecna w całym mieście. Billboard stacjonarny umieszcza się raz i nie ma możliwości jego przeniesienia, co ogranicza zasięg reklamy, szczególnie jeśli wybierzemy złą lokalizację.
     
  • Bardzo krótki czas przygotowania kampanii reklamowej – wystarczy zlecić prace graficzne przy przygotowaniu billboardu czy innej konstrukcji reklamowej, zlecić druk i można już ruszyć „w miasto” z reklamą. Odpadają czasochłonne procedury związane z uzyskiwaniem pozwoleń.
     

Dobrze zaprojektowana reklama mobilna wsparta przemyślaną strategią jej prezentacji, staje się bardzo skutecznym narzędziem promocji. Na ulicach miast można codziennie natknąć się na takie nośniki – zawsze budzą one zainteresowanie, ponieważ nadal jest to dość niestandardowa forma promocji.

W kontekście restrykcyjnych przepisów dotyczących umieszczania reklam na terenie miasta jest to bez wątpienia rozwiązanie warte przemyślenia.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie