6 elementów, które decydują, że użytkownicy odbierają stronę internetową jako profesjonalną

Antoni Kwapisz
22.11.2015

Każda firma, nie ma tu absolutnie żadnych wyjątków, po stronie cech, jakie ma mieć jej nowa strona internetowa, w pierwszym szeregu wymienia określenie:„profesjonalna”. To bardzo szerokie pojęcie, na które wpływ ma wiele czynników, nie zawsze związanych tylko z umiejętnościami wykonawcy. Są bowiem elementy w sposób naturalny decydujące o tym, że użytkownicy odbierają stronę internetową jako profesjonalną. W przypadku witryny firmowej dobrze będzie, gdy po nie po prostu sięgniemy. Jakie to elementy? Wymieniamy 6 najważniejszych.

  1. Wygląd – pierwsza i podstawowa kwestia to layout strony. Jeśli ma być ona odebrana jako profesjonalna (a przez to tak będą naszą firmę widzieć użytkownicy), to musimy zdecydować się na przejrzysty, nowoczesny układ strony. Unikamy pstrokatych kolorów, nieczytelnej czcionki, zbytniej fikuśności. Profesjonalizm bije bowiem przede wszystkim z treści, a tej nie powinna przykrywać zbyt rozbudowana grafika.

  2. Zakładka „O firmie” - doświadczenie pokazuje, że właśnie tu swoje pierwsze kroki kieruje większość odwiedzających strony firmowe. Zadbajmy o to, aby tekst opisujący firmę nie był zbiorem frazesów i sztampowych regułek. Niech to będzie treść żywa, uciekająca od schematów, skracająca dystans między firmą a jej klientem. Ten drugi chce poznać prawdziwą twarz przedsiębiorcy, a nie przeczytać coś, co wcześniej znalazła na 125 innych stronach.

  3. Dobrze widoczne dane kontaktowe – najlepiej jest zgrupować je w zakładce „Kontakt”, bo takiej na pewno będą szukać użytkownicy. Podajemy tam pełne, aktualne dane firmy, mogą być one także uzupełnione o numery NIP i REGON, a nawet numer konta. To wszystko zwiększa wiarygodność firmy. Fajnym pomysłem jest również udowodnienie, że firmę prowadzi konkretny człowiek – można ten efekt osiągnąć dodając swoje zdjęcie (w pozycji właściciel) lub skan podpisu. Koniecznie zadbajmy też o to, aby na stronie znalazł się formularz kontaktowy, bo internautom z reguły nie chce się używać telefonu.

  4. Portfolio/referencje – bardzo ważny element na stronie, który powinien znaleźć się w formie osobnej zakładki. Użytkownicy chętnie tam zaglądają, aby dowiedzieć się, jakie firma ma dokonania i z kim już współpracowała. Nie musimy od razu wklejać 50 skanów referencji. Wystarczy np. wymienienie firm, które są naszymi klientami, wstawienie zdjęć z przykładowymi realizacjami lub linków do tych realizacji.

  5. Opinie klientówjeśli nimi dysponujemy, to można z nich zrobić świetny użytek na stronie, np. cytując najlepsze opinie w sliderze na górze strony. Poprośmy wówczas naszego zadowolonego klienta o możliwość użycia jego zdjęcia – to znacznie zwiększa wiarygodność takiej opinii.

  6. Adres strony i adresy e-mail – użytkownik profesjonalizm strony ocenia już na poziomie jej adresu. Jeśli zawiera on dziwne słowa i nienaturalne dodatki (np. firma.rebublika.pl), to raczej nie będzie miał ochoty takiej witryny odwiedzać. To samo dotyczy adresów e-mail. Korzystamy wyłącznie z tych firmowych, które są oparte o domenę strony. Nieprofesjonalnie prezentuje się np. adres podany w zakładce „Kontakt”, który wygląda tak: jan.kowalski@buziaczek.pl.

Jak widzicie na profesjonalizm strony www wpływają także bardzo proste elementy, których zastosowanie jest łatwe i tanie. Nie zawsze trzeba wydawać majątek na niebotyczną grafikę, która będzie tylko zasłoną dla błędów decydujących o tym, że ostatecznie nikt z naszej oferty nie będzie chciał skorzystać.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.