Czy warto mieć blog firmowy? Takie pytanie bardzo często zadają sobie firmy, które postawiły na promowanie się w Internecie. Odpowiedź jest zawsze taka sama: warto. To naprawdę najlepsza i jednocześnie najtańsza forma zwiększania zasięgu marki w sieci, która działa i przynosi realne korzyści. Ten argument do Was nie przemawia? Mamy jeszcze 6 innych, niemniej ważnych. Zapraszamy.
- Klient chce być zaangażowany – nawet, jeśli nie zdaje sobie z tego sprawy. Klienci bardzo lubią, gdy marka się z nimi komunikuje. Nie akceptują frazesów, nie cenią sztywnych, zamkniętych korporacji, chętniej kupują „od znajomego”, jakim nasza firma może się dla nich stać. Blog znakomicie wprowadza interakcję między firmą a klientem, umożliwiając mu nie tylko zapoznanie się z ofertą, ale także ciekawostkami z branży i dając szansę na komentowanie.
- Dużo szersze pole do opisywania oferty – na stronie www czy w standardowej reklamie możemy umieścić tylko niewielki wycinek tego, czym firma się zajmuje, a przede wszystkim jak się tym zajmuje. Dla wielu klientów jest to niewystarczająca forma opisu. Blog otwiera tu zupełnie nowe możliwości. Możemy podejmować tematy ważne dla naszych klientów, udzielać im rad, a przez to skracać dystans między firmą a konsumentem. Nie bez znaczenia jest także zwiększenie możliwości dokonywania pełnych, obszernych opisów produktów lub usług.
- Pozycjonowanie strony – jeśli umieścimy blog wewnątrz firmowej strony, to zyskamy bardzo skuteczne narzędzie wspierające pozycjonowanie witryny. Świeża, aktualizowana treść jest najlepszym sposobem na zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarce i to na dużo dłużej niż w przypadku innych działań, takich jak np. wymiana linków.
- Budowanie pozycji eksperta – każda firma powinna budować swoją pozycję na zaufaniu klientów do marki. Tego zaufania nie będzie, jeśli nie damy się poznać, jako fachowcy w swojej dziedzinie. Klienci chcą widzieć, że mają do czynienia z ekspertem, którego produkty prezentują jakość wynikającą bezpośrednio z jego znajomości branży. Twierdzisz, że Twoje rowery są najlepsze na rynku? Udowodnij to przygotowując tekst na temat tego, które elementy roweru decydują o jego jakości i powiąż go z własną ofertą.
- Omijanie oporu przed reklamą – klienci nie lubią reklam, do czego przyznają się w badaniach. Do ulegania reklamowej perswazji przyznaje się mniej niż 10% konsumentów. Jak dotrzeć do pozostałych 90%? Nie reklamując, ale edukując i przekonując, że dokonują dobrego wyboru kupując właśnie u nas. Ludzie naprawdę lubią, gdy ktoś pokazuje im drogę i uzasadnia ich wybory. Teksty publikowane na blogu są do tego bardzo dobrym narzędziem.
- Promujesz się daleko poza granicami bloga i strony – dobre, wartościowe dla klientów teksty umieszczane na blogu w końcu zaczynają żyć własnym życiem. Są przekazywane dalej za pośrednictwem chociażby social mediów, co w oczywisty sposób wpływa na zwiększenie zasięgu marki. Inwestując w proste i tanie narzędzie tak naprawdę zapewniamy sobie długofalową kampanię reklamową, za którą nie musimy już płacić ani złotówki.
Nie ulega więc żadnej wątpliwości, że blog firmowy warto mieć, a przede wszystkim warto go prowadzić. Nie trzeba wcale zakładać go na osobnej domenie, wystarczy, że stanie się on elementem strony www firmy. Ograniczymy w ten sposób koszt, a zyskamy świetne narzędzie do pozycjonowania witryny.