Na początek proponujemy fakt: strona internetowa nie może prawidłowo funkcjonować bez treści. Mowa oczywiście o przynoszeniu przez nią jakichkolwiek korzyści firmie, a nie o kwestie czysto techniczne. To, co wypełnia stronę, jest najbardziej atrakcyjne dla użytkowników, przyciąga ich, pomaga stronie zaistnieć w wyszukiwarce. Dlatego każdy, kto zleca produkcję witryny, powinien wiedzieć, jakie treści muszą się znaleźć na jego stronie www. Na przypadek nie ma tu bowiem miejsca. Oto 6 zasad, które zebraliśmy specjalnie dla Was.
- Unikalne – to podstawa, od której zwyczajnie należy zacząć. Jeśli przedsiębiorca z premedytacją decyduje się skopiować treści z innych stron czy katalogów producentów, to naraża się na poważne konsekwencje, włącznie z nałożeniem na stronę filtra Google (za tzw. double content). Kradziona treść fatalnie wpływa też na wizerunek firmy, dlatego trzeba o takim pomyśle jak najszybciej zapomnieć i zabrać się za stworzenie własnych, unikalnych treści.
- Napisane z myślą o użytkownikach – oczywiście niektóre treści muszą wprost nawiązywać do oferty firmy, ale warto je nieco „podkręcić” w taki sposób, aby odpowiadały one rzeczywistym oczekiwaniom użytkowników. Warto się przy tym wspierać narzędziami, które weryfikują, czego internauci szukają w sieci najczęściej. Wybieramy kwestie dotyczące naszej branży i pod nie tworzymy przynajmniej część treści. W ten sposób zwiększamy swoje szanse na to, że użytkownicy dotrą na stronę bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
- Poprawnie sformatowane – w Internecie czyta się nieco inaczej niż w gazecie czy książce. Mamy do dyspozycji ekran, który męczy oczy, dlatego publikowane na stronie treści muszą sformatowane w bardzo przejrzysty sposób. Nie sprawdzi się na pewno żaden długi artykuł naukowy z niezliczoną liczbą wersów i brakiem akapitów. Dobre są natomiast pogrubienia, podpunkty, wyraźne nagłówki, przerwy między wersami i krótkie akapity.
- Aktualne – odwiedzający stronę bierze to, co jest na niej opublikowane, za pewnik. Jeśli więc w firmie zaszły jakieś zmiany (np. zaprzestaliśmy produkcji danego elementu lub zmieniliśmy siedzibę), to takie treści trzeba zaktualizować, aby nie wprowadzać użytkownika w błąd. Firma musi nad tym czuwać, bo strona www jest przecież jej wizytówką.
- Interesujące – bardzo obszerne hasło, ale warto się nad nim pochylić. W Internecie trwa walka o uwagę użytkowników, którzy mają tę przewagę nad firmami, że mogą w ciągu sekundy zamknąć stronę i przejść na inną, konkurencyjną. W jaki sposób zatrzymamy ich właśnie u siebie? Tylko dobrą, ciekawą treścią. Zrezygnujmy więc z suchych komunikatów, nie sięgajmy po frazesy, które nic nie znaczą (Naszą firmę cechuje olbrzymie doświadczenie – tak pisze każda firma). Zaskoczmy użytkownika, skróćmy dystans, pokażmy ludzką twarz biznesu. Trudno jest to zrobić samodzielnie, dlatego tworząc stronę www warto skorzystać z usług zawodowego copywritera.
- Zoptymalizowane – chodzi o to, aby treści umieszczone na stronie były równie atrakcyjne dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki. Konieczne jest więc zoptymalizowanie treści pod kątem słów kluczowych, które umieszczamy w nagłówkach i w tekście. To już zadanie dla firmy wykonującej stronę i dostarczającej teksty.
Tylko takie treści zapewnią firmowej stronie www skuteczność i będą realnie zwiększać jej zasięg w wyszukiwarce. Na tym elemencie witryny naprawdę nie warto oszczędzać i go bagatelizować.