Tania strona www dla firmy? Sprawdź, na których elementach możesz zaoszczędzić

Mariusz Siwko
25.10.2015

Tania strona www dla firmy – czy to jest w ogóle możliwe? Chciałoby się napisać, że nie, ale w praktyce okazuje się, że zleceniodawcy sami podrażają projekty upierając się przy dodawaniu bardzo kosztownych funkcjonalności, z których spokojnie można przecież zrezygnować. Owszem, stworzenie profesjonalnej strony www w rozsądnej cenie jest możliwe, jeśli tylko skupimy się na tym, co kluczowe – efekcie promocyjnym i wizerunkowym, zapominając przy tym o kopiowaniu rozwiązań, które nie dają nam nic poza kilkoma punktami prestiżu i dobrego nastroju. Z czego można zatem bez żalu zrezygnować? Oto 5 naszych propozycji.

  1. Aplikacje flash – owszem, prezentują się efektownie i są fajne, ale w czasach, gdy większość przeglądarek internetowych takie aplikacje blokuje, to jest to prostu strata pieniędzy. W dodatku użytkownicy zawsze na szczycie elementów stron, które najbardziej ich irytują, wymieniają właśnie aplikacje wydłużające czas otwarcia strony. Wykreślamy i oszczędzamy.
  2. Muzyka – to prawdziwa zmora, której użytkownicy po prostu nie znoszą, ale wiele firm uparcie chce, aby ich strony były wzbogacone o brzmiącą sobie w tle muzykę. Nie ma żadnego racjonalnego uzasadnienia, dla którego warto tę funkcjonalność stosować. Muzyczka irytuje, trudno ją wyłączyć, w efekcie strona notuje bardzo wysoki współczynnik odrzuceń. Wykreślamy.
  3. Ogromne slidery – pewnie, że slider przewijający się na górze strony wygląda efektownie i znacznie poprawia odbiór witryny czyniąc ją bardziej nowoczesną, ale jeśli szukamy oszczędności, to bez wątpienia warto z tego elementu zrezygnować. Oszczędzimy na pracy programisty i grafika, a także na zakupie zdjęć niezbędnych do stworzenia slidera.
  4. Mnóstwo zakładeksiłą stron internetowych jest to, że wchodząc na nie możemy szybko uzyskać interesujące nas informacje. Jeśli nie możemy tego zrobić, to po prostu korzystamy z krzyżyka w prawym górnym roku strony. Firmowa strona naprawdę nie musi mieć 10 zakładek, z których każda będzie opisywać inny składnik oferty. Tekst „O firmie” można spokojnie umieścić na stronie głównej, a Kontakt zmieścić z boku lub na dole strony. Każda dodatkowa zakładka podnosi koszt produkcji witryny i warto o tym pamiętać.
  5. Piękna grafika – tak, fascynujący layout, którego produkcja łechce ambicję grafika jest fajnym elementem strony www, ale znacznie podnosi koszt jej produkcji. Czasami naprawdę warto skupić się na prostym szablonie, który zostanie tylko dopasowany do naszych potrzeb i oczekiwań naszych klientów. Przy ograniczonym budżecie nie ma sensu bawić się w graficzne fajerwerki, bo wówczas niestety będziemy musieli sięgnąć głębiej do kieszeni. Proste, ale funkcjonalne witryny także mogą być skutecznymi nośnikami promocji, a przede wszystkim informacji o firmie.

Pamiętajcie – oszczędzać trzeba z głową i niektóre elementy strony internetowej po prostu muszą pozostać na swoim miejscu. W przeciwnym razie dostaniemy coś, co nie spełni swojej roli, a w efekcie będą to – choć małe – pieniądze wyrzucone w błoto.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.