Tauron inwestuje w content marketing. Największe firmy znów dają przykład

Maciej Piwowski
18.02.2022

Content marketing nie jest oczywiście żadną nowością, ponieważ ta strategia promocji marki jest masowo wykorzystywana już od kilkunastu lat. Nadal jednak są firmy, które nie mają do niej przekonania i wolą inwestować w działania stricte reklamowe. Tymczasem giganci pokazują, że widzą spory potencjał w content marketingu. W unikalną, jakościową treść zainwestuje spółka Tauron Sprzedaż.

Tauron z przetargiem na obsługę content marketingową

Spółka-córka energetycznego giganta, Tauron Sprzedaż, wkrótce ma oficjalnie ogłosić przetarg na wybranie agencji marketingowej, która kompleksowo zajmie się obsługą content marketingową. Spółka oczekuje, że agencja w ramach rocznej współpracy dostarczy około 100 artykułów o unikalnej i wysokiej jakości treści, a także minimum 20 unikalnych materiałów content marketingowych innego typu, jak infografiki, podcasty, filmy czy e-booki.

Do podstawowych zadań wybranej agencji będzie należeć także współpraca z influencerami, rozwój i kreowanie atrakcyjnego wizerunku bloga spółki, prowadzenie jej profili w mediach społecznoościowych oraz podejmowanie działań z zakresu SEO, które mają doprowadzić do pozyskania minimum 50 tysięcy nowych unikalnych użytkowników z Google (w ramach pozyskiwania ruchu organicznego).

Wielcy widzą potencjał w content marketingu

Można sobie zadać pytanie: po co Tauron właśnie teraz inwestuje w działania content marketingowe, skoro spółka ma już rozpoznawalną markę? Nie ma w tym przypadku. Zwróćmy uwagę, w jakim czasie rusza przetarg na wybranie agencji content marketingowej. Mamy okres drastycznych podwyżek cen energii, a to oczywiście nie pozostaje bez wpływu na wizerunek spółek energetycznych.

Tauron prawdopodobnie chce zarządzać tym kryzysem we własnym zakresie, wykorzystując do tego bardzo skuteczne narzędzie w postaci edukacyjnych, poradnikowych treści. Spodziewamy się więc ekspansji spółki w zakresie tworzenia np. artykułów podpowiadających, jak oszczędzać energię, jak analizować rachunek za prąd czy jak zmienić sprzedawcę. Działania Tauronu są najlepszym dowodem na to, jak duży potencjał tkwi w content marketingu, i to nie tylko na etapie budowania marki, ale również ochrony jej wizerunku w trudnym okresie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie