Content marketing nie jest oczywiście żadną nowością, ponieważ ta strategia promocji marki jest masowo wykorzystywana już od kilkunastu lat. Nadal jednak są firmy, które nie mają do niej przekonania i wolą inwestować w działania stricte reklamowe. Tymczasem giganci pokazują, że widzą spory potencjał w content marketingu. W unikalną, jakościową treść zainwestuje spółka Tauron Sprzedaż.
Spółka-córka energetycznego giganta, Tauron Sprzedaż, wkrótce ma oficjalnie ogłosić przetarg na wybranie agencji marketingowej, która kompleksowo zajmie się obsługą content marketingową. Spółka oczekuje, że agencja w ramach rocznej współpracy dostarczy około 100 artykułów o unikalnej i wysokiej jakości treści, a także minimum 20 unikalnych materiałów content marketingowych innego typu, jak infografiki, podcasty, filmy czy e-booki.
Do podstawowych zadań wybranej agencji będzie należeć także współpraca z influencerami, rozwój i kreowanie atrakcyjnego wizerunku bloga spółki, prowadzenie jej profili w mediach społecznoościowych oraz podejmowanie działań z zakresu SEO, które mają doprowadzić do pozyskania minimum 50 tysięcy nowych unikalnych użytkowników z Google (w ramach pozyskiwania ruchu organicznego).
Można sobie zadać pytanie: po co Tauron właśnie teraz inwestuje w działania content marketingowe, skoro spółka ma już rozpoznawalną markę? Nie ma w tym przypadku. Zwróćmy uwagę, w jakim czasie rusza przetarg na wybranie agencji content marketingowej. Mamy okres drastycznych podwyżek cen energii, a to oczywiście nie pozostaje bez wpływu na wizerunek spółek energetycznych.
Tauron prawdopodobnie chce zarządzać tym kryzysem we własnym zakresie, wykorzystując do tego bardzo skuteczne narzędzie w postaci edukacyjnych, poradnikowych treści. Spodziewamy się więc ekspansji spółki w zakresie tworzenia np. artykułów podpowiadających, jak oszczędzać energię, jak analizować rachunek za prąd czy jak zmienić sprzedawcę. Działania Tauronu są najlepszym dowodem na to, jak duży potencjał tkwi w content marketingu, i to nie tylko na etapie budowania marki, ale również ochrony jej wizerunku w trudnym okresie.