Temat miesiąca: w czym pomoże Ci agencja content marketingowa?

Marek Szydełko
30.03.2021

Na pewno obił Ci się o uszy termin „content marketing”. Wiesz, że mnóstwo firm, również z Twojej branży, masowo korzysta z tej strategii, ale sam jeszcze tego nie próbowałeś. Czy warto? Z całą pewnością tak, ponieważ content marketing jest jedną z najskuteczniejszych metod wspierających proces budowania atrakcyjnej, eksperckiej marki przedsiębiorstwa w sieci.

Aby jednak móc w pełni wykorzystać potencjał tej strategii będzie Ci potrzebna profesjonalna agencja content marketingowa. Z naszego artykułu dowiesz się, w czym właściwie mogą Ci pomóc specjaliści od content marketingu.

Opracowanie szablonu języka komunikacji marki

To bardzo ważny etap współpracy z agencją content marketingową, a niestety notorycznie pomijany. Przedsiębiorcy nie do końca rozumieją, po co jest im właściwie potrzebny taki szablon. Tymczasem jego stworzenie jest najlepszym punktem wyjścia do podjęcia kolejnych, już znacznie konkretniejszych działań.

Szablon języka komunikacji marki to coś na kształt językowej instrukcji obsługi. Agencja tworzy go po to, aby zarówno sam przedsiębiorca, jak i jego pracownicy nie popełniali błędów w komunikacji z klientami, które mogą szkodzić wizerunkowi marki.

Prosty przykład: jeśli analiza przeprowadzona przez agencję wykazała, że dla marki najkorzystniej będzie skracać dystans w stosunku do klientów i komunikować się z nimi nieco swobodniejszym językiem, to pracownicy nie powinni zaczynać maili od „Szanowny Panie” czy tworzyć wpisów do social mediów, w których co chwilę pojawia się słowo „Państwo”.

Opracowanie strategii tworzenia treści do Internetu

Zadaniem agencji content marketingowej jest wybrać takie rodzaje treści, które będą najkorzystniejsze z punktu widzenia interesów marki. Tutaj niezbędna jest ścisła współpraca z klientem. Chodzi o to, aby nie doszło do sytuacji, w której agencja zaproponuje aktywne prowadzenie profili marki w social media, po czym klient jednak uzna, że on w ogóle nie chce pozyskiwać klientów za pośrednictwem tego kanału.

Dobór rodzaju treści jest uzależniony od kilku czynników:

Uruchomienie bloga firmowego

Blogowanie jest kluczowym elementem każdej kampanii content marketingowej. Wielu przedsiębiorców z góry zakłada, że blog nie jest dla nich, bo przecież działają w nudnej branży i nie ma tutaj o czym pisać. To błąd. Blogowanie ma sens zawsze, nawet jeśli produkujesz elementy złączne ze stali nierdzewnej, które rzeczywiście nie są czymś szczególnie ekscytującym.

Podstawową funkcją bloga jest wzmacnianie eksperckiego wizerunku marki. Regularnie publikowane artykuły wspierają też pozycjonowanie strony, ponieważ Google ceni sobie witryny wypełnione wartościową i obszerną treścią, na których można znaleźć przydatne informacje.

Agencja content marketingowa zaplanuje dla Ciebie strategię blogowania, czyli zaproponuje odpowiednią częstotliwość publikowania wpisów, wskaże pożądane słowa kluczowe oraz zaproponuje tematy i oczywiście dostarczy same artykuły.

Pisanie i dystrybucja artykułów sponsorowanych

Kwestia publikowania artykułów sponsorowanych w ramach kampanii content marketingowej nie podlega żadnej dyskusji. Są one po prostu niezbędne, ponieważ to dzięki nim zwiększamy zasięg marki – grupa docelowa dowiaduje się o jej istnieniu. Poza tym wartościowe artykuły sponsorowane opublikowane na zaufanych stronach (np. portalach internetowych o ogólnopolskim zasięgu) są świetnym źródłem mocnych linków, co stanowi dopalacz dla działań pozycjonowania.

Zadaniem agencji content marketingowej jest opracowanie listy tematów, stworzenie artykułów sponsorowanych oraz wskazanie najlepszych miejsc ich publikacji – usługa może mieć charakter kompleksowy wraz z zakupem mediów (czyli publikacją na wybranych portalach). 

Tworzenie opisów produktów oraz treści na stronę wizerunkową

Jeśli masz sklep internetowy, to koniecznie powierz agencji content marketingowej opracowanie strategii tworzenia atrakcyjnych i wartościowych z punktu widzenia SEO opisów produktów, które jednocześnie będą wspierać wizerunek marki sklepu.

W przypadku strony www (bez sklepu) niezbędne będzie natomiast opracowanie profesjonalnych tekstów do poszczególnych zakładek. To one mają decydujący wpływ na postrzeganie marki przez klienta (zwłaszcza tego, który nigdy wcześniej nie słyszał o Twojej firmie), ale także na SEO strony – dzięki słowom kluczowym, odpowiedniej długości i wartości informacyjnej.

Jak widzisz agencja content marketingowa będzie mieć z Twoją firmą sporo pracy. Gdybyś chciał zająć się tym wszystkim we własnym zakresie, to możesz być pewien, że zabraknie Ci czasu na prowadzenie biznesu. Dlatego lepiej jest tutaj skorzystać z pomocy ekspertów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie