Dystrybucja treści na portalach internetowych – na czym polega ta usługa?

Andrzej Winnicki
07.07.2021

Jeśli powoli rozglądasz się za agencją content marketingową, z którą będziesz mógł nawiązać długofalową współpracę w zakresie tworzenia szeroko pojętych treści na potrzeby Twojego biznesu, to być może zetknąłeś się z tajemniczo brzmiącą usługą: dystrybucja treści na portalach internetowych. Jest to nic innego, jak przejęcie przez agencję marketingową kwestii wyszukania miejsc publikacji np. artykułów sponsorowanych. Czy warto z tego skorzystać? Na czym to dokładnie polega? Sprawdź w naszym poradniku.

Co zrobi za Ciebie agencja?

Powinieneś wiedzieć, że sam content, choćby był najlepszy na świecie, w zasadzie nic Ci nie daje. Kampania content marketingowa opiera się na dwóch filarach:

  1. Świetnej treści.
  2. Skutecznej dystrybucji.

Pisząc prościej: aby np. artykuł sponsorowany mógł przynieść wymierne korzyści promowanej w nim marce, to ktoś musi go przeczytać, a więc potrzebna jest jego publikacja. Gdzie? I tutaj przechodzimy do sedna, ponieważ większość przedsiębiorców nie ma pojęcia, w których miejscach warto publikować treści sponsorowane. Od razu przychodzą im do głowy największe portale ogólnopolskie, co wcale nie musi być dobrym wyborem.

Zadaniem agencji jest więc stworzenie listy potencjalnych miejsc publikacji wraz z argumentami, dlaczego postawiła na te, a nie na inne portale, blogi etc. Agencja uwzględnia tutaj zarówno tematykę artykułów, jak i budżet, którym dysponuje jej klient.

Co jeszcze obejmuje usługa?

Dystrybucja treści na portalach internetowych, jak sama nazwa wskazuje, musi obejmować także faktyczną publikację np. artykułu sponsorowanego. Agencja wyręcza więc swojego klienta w kontaktowaniu się z wydawcami, negocjowaniu stawek oraz warunków publikacji (m.in. w zakresie liczby linków umieszczonych w treści).

Po opublikowaniu artykułu agencja otrzymuje potwierdzenie od wydawcy i przekazuje stosowną informację swojemu klientowi. Ten nie musi więc samodzielnie sprawdzać, czy na pewno tekst został umieszczony w uzgodnionym miejscu. Dostaje gotowca i może już cierpliwie czekać na efekty kampanii.

Dlaczego warto zdecydować się na tę usługę?

Po pierwsze: oszczędzasz mnóstwo czasu. Nie musisz samodzielnie analizować sytuacji polskiego rynku wydawnictw elektronicznych, czyli po prostu szukać odpowiednich portali, których są tysiące (i nie każdy z nich ma przejrzystą czy otwartą politykę w zakresie publikowania treści komercyjnych).

Po drugie: oszczędzasz pieniądze, ponieważ agencja wskaże takie portale, które niekoniecznie są najdroższymi miejscami dystrybucji, a zagwarantują spory zasięg opublikowanych treści. Normą jest, że lepsze efekty, zwłaszcza z punktu widzenia SEO, może mieć dystrybucja 2-3 artykułów sponsorowanych na mniejszych portalach niż 1 na portalu newsowym.

Dodatkowo ta usługa może być bardzo opłacalna, jeśli agencja sprzedaje ją w pakiecie z napisaniem artykułu sponsorowanego na zadany przez klienta temat.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie