Jak powtórnie wykorzystać już raz opublikowane treści?

Remigiusz Szulc
16.10.2020

Nie ma takiego twórcy treści, któremu nie przytrafiłby się kryzys twórczy. Przychodzą takie dni, kiedy po prostu nie wiadomo, o czym napisać. Terminy gonią, trzeba opublikować jakieś treści na stronie internetowej firmy, blogu czy profilu w social media, ale w głowie jest tylko czarna pustka. W takich momentach idealnie sprawdza się zasada redystrybucji treści, czyli powtórnego wykorzystania tych tekstów, które już raz zostały opublikowane. Jak to wygląda w praktyce?

Aktualizacja artykułów na firmowym blogu

Na pewno na blogu Twojej firmy znajdą się takie artykuły, które wymagają uaktualnienia – chociażby z powodu zmian w przepisach czy wprowadzenia do oferty nowych produktów. Przejrzyj wszystkie teksty, wytypuj te, które aż proszą się, by je zaktualizować i zabierz się do pracy lub zleć to wynajętemu copywriterowi.

Dodanie do tytułu słowa „Aktualizacja” przyciąga czytelników, niczym magnes. Jest to również dobra okazja do tego, aby nieco rozbudować artykuł, co z pewnością zostanie dobrze odebrane przez algorytm wyszukiwarki.

Rada

Wypróbuj również follow-up, czyli kontynuację tematu. Jeśli widzisz, że jakiś wpis wymaga uzupełnienia czy świeżego spojrzenia na podjęty temat, to zawsze warto to zrobić.

Rozbudowanie opisów produktów

Jeśli masz sklep internetowy lub po prostu sprzedajesz swoje produkty i usługi bezpośrednio z poziomu strony www, to teraz jest świetny moment, aby znacząco rozbudować opisy produktów. Szczególnie te, które do tej pory nie zachwycały treścią, były mocno informacyjne, może nawet w 100% skopiowane z innych stron czy katalogów producentów.

Rozbudowany opis produktu, przypominający strukturą tekst poradnikowy, jest nie tylko atrakcyjny dla użytkownika, ale także pozytywnie odbierany przez roboty wyszukiwarki. Skoro brakuje Ci pomysłów na nowe treści, to dobrze będzie udoskonalić te, które już zostały opublikowane na stronie, a przy tym pełnią ważną funkcję sprzedażową.

Przerobienie artykułów blogowych na krótkie wpisy w social media

Twoje media społecznościowe leżą odłogiem i nikt już nie zagląda na profil marki np. na Facebooku? Czas najwyższy coś z tym zrobić. Jeśli nie wiesz, o czym napisać, co może zainspirować czytelników i skłonić ich do udostępniania posta swoim znajomym, to sięgnij po najpopularniejsze artykuły opublikowane na firmowym blogu.

Możesz łatwo przerobić je na krótkie wpisy do mediów społecznościowych, zachęcając jednocześnie do zapoznania się z całą treścią na blogu. To nie tylko ożywi zaniedbane profile marki, ale także powinno wygenerować większy ruch na firmowej stronie www.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie