Prowadząc sklep internetowy dobrze wiesz, jak trudno jest wyróżnić się na tle licznej konkurencji. Sektor e-commerce jest bardzo dochodowy, ale jednocześnie dominują w nim giganci e-handlu. Musisz zatem być sprytny i przede wszystkim zainwestować w profesjonalne działania marketingowe. Punktem wyjścia do uruchomienia jakiejkolwiek kampanii powinno być opracowanie koncepcji treści dla e-sklepu. Na czym to właściwie polega i czy rzeczywiście tego potrzebujesz?
Takie koncepcje opracowują agencje content marketingowe specjalizujące się w obsłudze sektora e-commerce. Zadaniem agencji jest z jednej strony dokładne przeanalizowanie aktualnej treści znajdującej się na stronie sklepu, jak również dotychczasowych działań z obszaru content marketingu podejmowanych przez klienta (o ile takie działania były).
Na tej podstawie agencja opracowuje koncepcję, która zakłada m.in.:
Koncepcja treści dla e-sklepu stanowi więc swego rodzaju mapę, zgodnie z którą przedsiębiorca może tworzyć odpowiednie treści, które będą atrakcyjne dla czytelników, wesprą działania SEO oraz zwiększą rozpoznawalność marki sklepu internetowego.
Jest to wręcz obowiązkowa inwestycja dla właścicieli nowych sklepów internetowych – koncepcję najlepiej będzie opracować jeszcze przed uruchomieniem biznesu. Pozwoli to uniknąć dość powszechnych błędów, których naprawienie jest znacznie droższe i bardziej czasochłonne.
Z drugiej strony opracowanie koncepcji treści dla e-sklepu jest również świetną usługą dla właścicieli wieloletnich e-biznesów. Zwłaszcza tych, które z jakiegoś powodu tracą klientów, są wypełnione słabą treścią lub co gorsza opisami produktów skopiowanymi z innych stron. W takiej sytuacji koncepcja może uchronić przedsiębiorcę przed dalszymi, zupełnie nietrafionymi inwestycjami w nieefektywne kampanie reklamowe, które nie przynoszą skutku, ponieważ błąd tkwi w samej treści.