Ghostwriting – kiedy warto skorzystać?

Remigiusz Szulc
23.07.2021

Jeśli oglądałeś film „Autor widmo” Romana Polańskiego, to na pewno dobrze wiesz, czym jest ghostwriting. Jeśli nie, to szybko wyjaśniamy, że chodzi tutaj o usługę, w ramach której ktoś tworzy tekst w imieniu kogoś innego, a ten drugi podpisuje się pod nim swoim nazwiskiem. Jest to bardzo popularne rozwiązanie na rynku wydawniczym, z którego można także korzystać w biznesie. Kiedy warto się na to zdecydować? Wymieniamy kilka typowych sytuacji.

Gdy nie masz czasu na tworzenie treści biznesowych

Może to o sobie powiedzieć większość przedsiębiorców. Tworzenie treści na potrzeby biznesu, takich jak artykuły sponsorowane, artykuły na blog, teksty sprzedażowe czy oferty jest bardzo czasochłonne, a przy tym wymaga jednak dobrych umiejętności pisarskich. Wynajmując ghowstwritera i przekazując mu szczegółowe informacje na temat np. oczekiwanego stylu wypowiedzi, można skupić się na swoich podstawowych obowiązkach, a pisanie zostawić komuś, kto zajmuje się tym zawodowo.

Rada

Ghostwriting może Ci się przydać do budowania bazy mailingowej – wystarczy tylko zlecić napisanie e-booka, który będziesz udostępniać za darmo w zamian za podzielenie się adresem mailowym. 

Gdy chcesz uatrakcyjnić markę przedsiębiorstwa

Atrakcyjne treści, których napisanie zajmuje czas, energię i wymaga dobrych umiejętności, to świetna inwestycja w budowę silnej marki. Do takich treści zaliczymy nie tylko standardowe artykuły, ale też poradniki premium publikowane na popularnych portalach internetowych czy w pismach drukowanych, książki, e-booki czy foldery informacyjne.

Tego typu treści mają olbrzymi wpływ na rozpoznawalność marki i zwiększają zaufanie do niej w grupie konsumenckiej. Firma, która np. wydaje własną książkę na temat związany ze swoją działalnością z miejsca zyskuje ekspercki status. Do napisania takiej pozycji można wynająć właśnie ghostwritera.

Gdy Twoim celem jest zbudowanie silnej marki osobistej

Ghostwriting może być wykorzystywany nie tylko na cele przedsiębiorstwa, ale też jego właściciela. Jeśli prowadzisz jednoosobowy biznes, to świetnym pomysłem będzie zbudowanie silnej, atrakcyjnej dla klientów marki osobistej. Wówczas niezależnie od tego, czym będziesz się zajmować i jaką nazwę będą mieć Twoje kolejne firmy, zawsze zostanie Ci fundament w postaci własnej marki.

Co ma do tego ghowstwriting? Możesz mieć pewność, że duża część bardzo popularnych pozycji na rynku wydawniczym, na przykład poradników książkowych, nie została napisana przez osoby, których nazwiska widnieją na okładkach. Jeśli nie masz czasu ani talentu, by stworzyć książkę, e-book czy przełomowy dla branży artykuł, to najlepszą opcją będzie wynajęcie ghostwritera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.