Artykuły na blog – pisać samemu czy zlecić agencji?

Piotr Kowalczyk
14.05.2021

Prowadzenie bloga firmowego jest podstawą promocji firmy w sieci. Merytoryczne artykuły mogą zwiększyć zaufanie do marki ze strony potencjalnych klientów oraz ośmielić ich do zakupu produktu czy usługi. Ponadto zyskujemy tutaj świetne narzędzie do wspierania działań SEO w wyszukiwarce. Jest tylko jeden problem: ktoś te artykuły na blog musi pisać. Czy warto to robić samemu? A może lepiej będzie skorzystać z usługi agencji content marketingowej? Sprawdź zalety i wady obu rozwiązań.

Samodzielne pisanie artykułów na blog

Na taką opcję decyduje się wielu właścicieli firm, którzy biorą się za pisanie artykułów we własnym zakresie lub powierzają to pracownikom. Nie jest to wcale zły pomysł, zwłaszcza w sytuacji, gdy tematyka artykułów jest mocno specjalistyczna i wymaga doskonałej znajomości podejmowanych zagadnień. Wówczas unikamy konieczności wprowadzania poprawek w tekstach dostarczonych przez agencję.

Z drugiej jednak strony samodzielne pisanie artykułów na firmowy blog zawsze kończy się tak samo: zniechęceniem. Początkowo przedsiębiorca ma mnóstwo pomysłów i dużo zapału, ale w pewnym momencie zacznie to traktować, jako dodatkowy obowiązek. Pojawią się wymówki, aby w tym tygodniu sobie odpuścić, zmniejszyć częstotliwość publikacji czy skrócić artykuły. Ucierpi na tym jakość bloga.

Zalety:

  • oszczędność pieniędzy,
  • gwarancja wysokiej jakości merytorycznej artykułów,
  • brak konieczności wprowadzania poprawek merytorycznych w tekstach dostarczanych przez agencję,
  • nie ryzykujemy niesolidności agencji (opóźnienia, nietrzymanie się ustaleń etc.).

Wady:

  • oszczędność pieniędzy może być pozorna, gdy okaże się, że pisanie tekstów mocno absorbuje przedsiębiorcę lub pracowników, na czym cierpi np. sprzedaż,
  • trzeba na to poświęcić mnóstwo czasu, również prywatnego,
  • szybko pojawi się zniechęcenie,
  • artykuły mogą być zbyt techniczne, niezrozumiałe i mało atrakcyjne dla czytelników,
  • wysokie ryzyko popełniania błędów językowych, ortograficznych, interpunkcyjnych etc.

Nie masz czasu? Zleć pisanie artykułów na blog agencji content marketingowej

Nie ma przypadku w tym, że większość przedsiębiorców, którzy najpierw próbują pisać blog firmowy samodzielnie, w końcu i tak zleca to agencji content marketingowej. Wymienione wyżej wady biorą po prostu górę. Powierzenie pisania artykułów na blog profesjonalistom gwarantuje ogromną oszczędność czasu, ale też szybkie podniesienie jakości bloga – zarówno na poziomie językowym, jak i pozycjonowania (prawidłowa optymalizacja tekstów pod Google).

W zasadzie jedyną wadą tego rozwiązania jest konieczność zapłacenia agencji, ale koszty nie są wcale tak duże, jak mogłoby się wydawać. Przy długoterminowej umowie gwarantującej publikację 5 rozbudowanych artykułów w miesiącu spokojnie można się zmieścić w kwocie do 600-700 złotych.

Zalety:

  • oszczędność czasu,
  • wysoka jakość artykułów,
  • agencja może wymyślać tematy,
  • eliminujemy ryzyko zaniedbania bloga,
  • prawidłowa optymalizacja artykułów pod SEO.

Wady:

  • koszt,
  • trzeba się liczyć z koniecznością wprowadzania poprawek w warstwie merytorycznej, jeśli tematyka jest dość skomplikowana.
Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie