Gdzie warto publikować teksty sprzedażowe?

Marek Szydełko
15.06.2021

Teksty sprzedażowe są bardzo ważnym narzędziem marketingu. Wciąż jednak nie wszystkie firmy z nich korzystają – i dotyczy to także tych biznesów, które mocno postawiły na promocję w Internecie. Warto zatem wiedzieć, że teksty sprzedażowe mają bardzo szerokie zastosowanie, o czym najlepiej świadczy mnogość opcji ich publikowania. Kilkoma przykładami dzielimy się z Tobą w naszym poradniku.

Landing page

To najbardziej naturalne miejsce publikacji tekstu sprzedażowego. Landing page jest rodzajem strony internetowej tworzonej wyłącznie po to, aby generować konwersję. Celem może być np. bezpośrednia sprzedaż produktu, ale równie dobrze pozyskanie zapisów na newsletter czy like’ów na Facebooku. Tutaj tekst sprzedażowy jest niezbędny, ponieważ to on stanowi oś całej strony i decyduje o tym, czy użytkownik wykona oczekiwany przez przedsiębiorcę ruch.

Strona wizerunkowa firmy

Teksty sprzedażowe śmiało można publikować także na stronach wizerunkowych, szczególnie jeśli nie posiadamy osobnej landing page. Charakter tekstu sprzedażowego może mieć zwykły opis usługi czy treść zakładki „O nas”. Przemycając elementy typowe dla tekstów sprzedażowych, jak chociażby przyciski CTA, zwiększamy szansę na konwersję.

Reklama Google Ads (dawne Google AdWords)

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że treść reklamy Google Ads także jest tekstem sprzedażowym – znacznie krótszym, a przez to o wiele trudniejszym do napisania. Mając do dyspozycji dwie linijki tekstu copywriter musi wspiąć się na wyżyny kreatywności, aby zachęcić odbiorców reklamy do kliknięcia w link.

Reklama na Facebooku

Jeśli preferujesz reklamę na portalach społecznościowych, to Facebook będzie najlepszym wyborem. Pamiętaj jednak, że skuteczność kampanii jest ściśle uzależniona od jakości tekstu sprzedażowego, który powinien być krótki, ale – jak to się mówi w żargonie copywriterów – mięsisty.

Sklep online

Zwykły opis produktu może, a nawet powinien zawierać elementy tekstu sprzedażowego. Właściciele e-sklepów często o tym zapominają lub po prostu to bagatelizują, a okazuje się, że to właśnie atrakcyjny opis w dużej mierze wpływa na decyzję zakupową klienta (wcale nie cena). Ta sama zasada obowiązuje w przypadku opisu aukcji Allegro czy ogłoszenia OLX.

Materiały drukowane

Oczywiście miejsca publikacji tekstów sprzedażowych nie ograniczają się tylko do przestrzeni Internetu. W wielu biznesach wciąż świetnie sprawdza się marketing bezpośredni i tradycyjny, do którego wykorzystujemy np. ulotki, plakaty, foldery czy po prostu drukowane oferty dostarczane klientom. Ich nieodłącznym elementem są właśnie teksty sprzedażowe.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie