Jak napisać dobry tekst reklamy Google Ads?

Krzysztof Jagielski
21.06.2021

Reklama Google Ads (dawniej Google AdWords) jest jednym z najpopularniejszych sposobów promocji firmy w Internecie. Nie ma w tym nic dziwnego: uruchomienie kampanii zajmuje kilka chwil, można to zrobić samodzielnie, a w dodatku zyskujemy możliwość precyzyjnego kontrolowania budżetu. Warunkiem skuteczności reklamy jest jednak stworzenie chwytliwego tekstu, a to już wyższa szkoła jazdy. Sprawdź, jakie metody stosują profesjonalni copywriterzy, aby napisać dobry tekst reklamy Google Ads.

Po pierwsze: unikalność

Tekst reklamy Google Ads nie może zostać skopiowany, czyli po prostu splagiatowany np. od konkurencji. Daleko idące inspiracje również są niedozwolone. Nie dość, że taka reklama będzie mieć ograniczony zasięg, to jeszcze narazisz się na problemy ze strony Google, które może całkowicie zablokować Twoje konto.

Po drugie: słowa kluczowe

Słowa kluczowe umieszczamy w tytule (nagłówku) reklamy oraz w jej opisie. Nie przesadzaj z liczbą słów: na jedną reklamę powinno przypadać jedno słowo powtórzone dwukrotnie. Skup się na atrakcyjności treści, a dopiero później zastanów się, jak umiejętnie wpleść w nią keywordsa.

Po trzecie: adekwatność tekstu reklamy Google Ads

Nie próbuj stosować nieeleganckiego triku, który polega na wprowadzaniu odbiorców reklamy w błąd. Czyli: w treści reklamy piszesz np. „Rabat na buty Adidas 70%”, jednak po przejściu na stronę sklepu okazuje się, że można w nim kupić tylko buty innych marek. Jest to bardzo frustrujące dla klientów i fatalnie odbija się na marce sprzedawcy. Google również może to zauważyć i zablokować reklamę lub całe konto Ads.

Po czwarte: konkret

Tekst reklamy Google Ads musi być krótki i treściwy. Nie masz miejsca na rozpisywanie się czy tworzenie skomplikowanych metafor. Najlepiej sprawdzają się konkrety, jak np. informacja o cenie, rabacie czy czasie wysyłki. Odbiorca reklamy po jej przeczytaniu musi od razu wiedzieć, czego może się spodziewać po przejściu na linkowaną stronę.

Po piąte: daj rozwiązanie

To podstawa tworzenia treści reklamowych. Ich odbiorcy chętnie przejdą na promowaną stronę, jeśli tylko obiecasz im rozwiązanie problemu, z jakim się zmagają. Twoi klienci chcą przewieźć rower na wakacje samochodem? Napisz w reklamie, że masz bagażniki dachowe do wszystkich typów rowerów czy platformy na hak, które pozwalają oszczędzać paliwo i jechać z prędkością autostradową bez stresu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie