Jesteśmy przekonani, że znajdujesz się w grupie ponad 50% Polaków regularnie kupujących w Internecie. E-zakupy są bardzo wygodne, zwykle tańsze, idealnie wpasowują się w intensywny tryb życia współczesnego człowieka. Skoro zainteresował Cię tytuł tego artykułu, to najprawdopodobniej sam prowadzisz sklep online lub przymierzasz się do jego uruchomienia. Szukasz też sposobów na to, by wyróżnić się na tle bardzo licznej konkurencji. Podpowiemy Ci, że nie zrobisz tego bez wykorzystania content marketingu. Oto najważniejsze punkty wspólne tej strategii z branżą e-commerce.
W opisie nie chodzi wyłącznie o suche dane techniczne, wymiary czy skład materiału. Kupujący w Internecie potrzebują dodatkowych bodźców, które zmotywują ich do wydania pieniędzy, nawet bez możliwości dokładnego obejrzenia produktu. Temu właśnie służą opisy. Muszą być atrakcyjne z punktu widzenia klienta, rzetelnie przedstawiać produkt, a przede wszystkim podkreślać korzyści wynikające z zakupu tej konkretnej rzeczy.
Pamiętaj
Świetny opis produktu sprzedaje lepiej niż zdjęcie.
Właściciele sklepów bardzo często lekceważą opisy kategorii, zwykle poprzestając na stworzeniu tytułu (np. „Buty sportowe”). Tymczasem dobrze przygotowany opis produktu może znacząco przyczynić się do zwiększenia popularności sklepu. To idealne miejsce, aby trochę pobawić się pozycjonowanie, umieścić kilka słów kluczowych, co spodoba się wyszukiwarce.
Oczywiście nie zapominamy, że opis kategorii musi być przede wszystkim zrozumiały, napisany prostym językiem i z sensem – publikowanie tam tzw. precli czy treści stworzonych poprzez mieszanie słów kluczowych jest poważnym błędem.
Często zapomina się, że content marketing to nie tylko teksty, ale też treści wizualne. Te znakomicie sprawdzają się w sklepie internetowym, bo zwiększają atrakcyjność oferty i zatrzymują klientów na stronie. Im dłuższa wizyta, tym większa szansa, że zwieńczy ją zakup.
Podstawowym elementem graficznym stosowanym w sklepie internetowym jest oczywiście zdjęcie produktu. To jednak coraz częściej nie wystarcza. Przedsiębiorcy sięgają po bardziej zaawansowane formy wizualne, jak wizualizacje 3D, gify, fotografia 360°. Świetnym sposobem na przykucie uwagi klientów jest też stworzenie infografiki, np. pokazującej zachowania zakupowe Polaków przed świętami.
Poradniki, czyli merytoryczne artykuły publikowane na blogu e-sklepu, mają ogromną wartość zarówno dla klientów, jak i wyszukiwarki. Są one źródłem wiedzy, inspiracji zakupowych, często dostarczają też rozrywki. Bez wątpienia nowoczesny, nastawiony na sukces sklep internetowy, powinien mocno inwestować w tworzenie tego typu treści.
Rada
Poradniki nie zawsze muszą mieć formę artykułu. Czasami dobrze jest stworzyć np. film instruktażowy (pod tytułem „Zrób to sam”) czy wideoprezentację.
To bardzo atrakcyjny i poszukiwany content, który powinien pojawić się w każdym dobrze zarządzanym sklepie internetowym. Klienci potrzebują inspiracji zakupowych, a także profesjonalnych porad. Sami z coraz większym trudem podejmują niezależne decyzje.
Większość z nas chce upewnić się, że robi dobrze, wydając pieniądze na konkretny produkt. Najlepiej, gdy odpowiedzialność rozkłada się po równo na recenzenta i kupującego. Dlatego właśnie klienci łakną recenzji i chcą je czytać u źródła, czyli bezpośrednio na stronach sprzedawców.
Jak widzisz content marketing i e-commerce to dwie, nierozerwalne dziedziny. Chcąc rozwijać swój biznes internetowej sprzedaży nie możesz więc zrezygnować z działań w obszarze tworzenia profesjonalnych, atrakcyjnych treści.