Czym skutkuje niewłaściwy wybór lokalizacji eventu biznesowego?

Jerzy Biernacki
25.06.2020

Może trudno w to uwierzyć, ale wciąż mnóstwo firm organizujących eventy biznesowe nie przykłada dużej wagi do wyboru odpowiedniej lokalizacji. Pokutuje tutaj myślenie na zasadzie: oby było elegancko, a reszta „sama się zrobi”. To poważny błąd, ponieważ od lokalizacji w dużej mierze zależy m.in. frekwencja oraz pierwsze wrażenie, jakie odniosą uczestnicy wydarzenia. Sprawdź zatem, jakie mogą być konsekwencje dla organizatora eventu biznesowego, który postawi na niewłaściwą lokalizację.

Dużo odmów na zaproszenia

Trudno się dziwić gościom, że nie korzystają z zaproszenia, gdy dowiadują się, że np. muszą pokonać kilkadziesiąt kilometrów samochodem, by wziąć udział w nie do końca atrakcyjnym dla nich evencie. Przyczyną odmów może być również to, że wydarzenie jest organizowane w miejscu, do którego trudno jest się dostać (środek lasu, brak wygodnego połączenia etc.).

Problemy z dojazdem, chaos informacyjny

Pół biedy, jeśli część zaproszonych gości z góry odwoła swój udział w wydarzeniu. Gorzej, gdy ci, którzy jednak się na to zdecydują, zgubią się jadąc na miejsce. To zawsze rodzi chaos, ponieważ nagle organizator zacznie odbierać dziesiątki telefonów z prośbą o wcielenie się w rolę ludzkiej nawigacji.

Brak miejsc do parkowania

Można w ciemno założyć, że zdecydowana większość zaproszonych gości przyjedzie na event własnymi samochodami. To z koeli wymusza na organizatorze zapewnienie im wygodnych i bezpiecznych miejsc parkingowych. Jeśli nie ma ich wystarczająco dużo, to część gości już na wstępie zacznie się denerwować, co negatywnie wpłynie na ich nastawienie i odbiór samego eventu.

Pretensje ze strony uczestników

To najgorszy scenariusz dla każdego organizatora. Jeśli uczestnicy eventu zgłaszają różne pretensje bezpośrednio lub pośrednio związane z lokalizacją wydarzenia, to trudno będzie oczekiwać, że zabiorą ze sobą do domów przyjemne wspomnienia. Ich niezadowolenie odbije się również na stosunku do promowanej marki, co stanowi ogromny problem z marketingowego i sprzedażowego punktu widzenia.

Problemy techniczne i organizacyjne

Event w złej lokalizacji może być bardzo problematyczny w zorganizowaniu. Kłopoty pojawią się na etapie dostarczania różnych akcesoriów, elementów scenicznych, cateringu. Może się okazać, że dostawcy po prostu pobłądzą, przez co dojdzie do wstydliwych opóźnień.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.