Choć większość firm stawia dziś na cyfrowe narzędzia reklamy, to nadal gadżety cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Wynika to z faktu, iż świetnie sprawdzają się w każdej kampanii marketingu bezpośredniego i jak mało co pozwalają nawiązać bliską relację z klientem. Chcąc ograniczyć koszty marketingu warto zamawiać gadżety reklamowe w konkretnych okresach roku. Te najlepsze momenty wymieniamy w naszym poradniku.
Końcówka roku (koniecznie po świętach Bożego Narodzenia) to bardzo dobry czas na zakup gadżetów reklamowych. Są dwa powody:
Wakacje są martwym okresem w wielu branżach, a szczególnie mocno odczuwają to właśnie producenci gadżetów reklamowych. Marki promujące się w czasie wakacji zamawiamy upominki dla klientów już w czerwcu, natomiast pozostałe czekają z podjęciem działań marketingowych do jesieni. Warto to wykorzystać, aby zaoszczędzić na gadżetach reklamowych.
W wakacje dużo łatwiej jest o rabat na zakupione gadżety. Do tego dochodzi większy wybór gotowych produktów i krótszy czas oczekiwania na ich dostarczenie. Jeśli więc w wakacje nadal myślisz nad rozwojem firmy i wzmacnianiem jej marki, to koniecznie rozważ zamówienie gadżetów dla klientów.
Wtedy powoli zaczyna się już martwy okres w branży producentów gadżetów reklamowych, którzy przyjęli zamówienia od firm planujących kampanię w okresie wakacyjnym, natomiast nie otrzymują kolejnych zleceń. To dobry moment, aby poprosić o ofertę, która powinna być znacznie atrakcyjniejsza niż np. jesienią czy na około miesiąc przed Bożym Narodzeniem.
Początek nowego roku także jest świetnym momentem na zakup gadżetów reklamowych ze sporym rabatem. Szczególnie dużo możesz zaoszczędzić na kalendarzach, choć przecenione zostaną wszystkie gadżety, które wkrótce będą wycofywane z oferty. Poza tym na początku roku jest znacznie mniej zamówień na gadżety, dlatego możesz wtedy liczyć na atrakcyjne rabaty.