Jak AI może wspierać przy projektowaniu grafiki reklamowej i wizerunkowej?

Marek Szydełko
26.12.2023

Choć sztuczna inteligencja absolutnie nie może – przynajmniej obecnie – zastąpić zawodowego grafika 1:1, to nie jest żadną tajemnicą, że profesjonalne studia graficzne i agencje marketingowe powoli zaczynają korzystać z narzędzi AI. Nie robią tego jednak w celu sprzedawania klientom drogich projektów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, ale po to, aby przyspieszyć realizację zleceń. Sprawdź, w czym AI może pomóc podczas projektowania grafiki reklamowej (np. bannery) i wizerunkowej (np. logo marki).

Inspiracje

Graficy są jedną z tych grup zawodowych, które są szczególnie narażone na ryzyko braku weny, wypalenia i przemęczenia. W natłoku pracy nad już przyjętymi zleceniami grafik może mieć problem z kreacją, co wynika po prostu z naturalnych ograniczeń ludzkiego mózgu. W takich sytuacjach świetnie sprawdza się AI, która może podsunąć grafikowi kilka ciekawych pomysłów na zrealizowanie projektu dla konkretnego klienta.

Podejrzenie aktualnych trendów

Graficy coraz częściej korzystają z narzędzi AI nie tyle po to, aby się zainspirować, ale by prześledzić trendy w projektowaniu grafiki dla przedsiębiorstw z danej branży. Żaden grafik nie jest omnibusem i nie może być na bieżąco ze wszystkimi modami, preferencjami itd.

Sztuczna inteligencja przy projektowaniu elementów graficznych korzysta z tego, co znajduje w przestrzeni Internetu. Można więc w ciemno założyć, że wygenerowany obraz jest mocno inspirowany innymi projektami, a więc ma ścisły związek z aktualnymi trendami w projektowaniu.

Szybka ocena wstępnej koncepcji graficznej

Bardzo często jest tak, że grafik na etapie koncepcyjnym ma wiele pomysłów na zrealizowanie danego projektu, natomiast nie składają się one jeszcze w jedną całość, są raczej luźnymi skrawkami przyszłego obrazu. Jest to jeden z głównych powodów, dla których prace koncepcyjne zajmują tak dużo czasu (często kilka dni).

AI może tutaj stanowić spore wsparcie dla grafika, który bez angażowania własnego czasu i projektowania rzeczy, które i tak zostaną odrzucone, może zwizualizować sobie wstępną koncepcję, opisując sztucznej inteligencji swoje pomysły i żądając połączenia ich w jeden projekt.

W ten sposób grafik jest w stanie na bardzo wczesnym etapie odrzucić złe pomysły i nie tracić czasu na brnięcie w ślepą uliczkę, co samo w sobie stanowi olbrzymie ułatwienie.

Podkreślmy natomiast, że w profesjonalnym studiu grafiki narzędzia AI mogą pełnić wyłącznie funkcję wspomagającą. Nie korzysta się z nich do właściwego projektowania np. logo, layoutu witryny, sygnetu, ulotki, plakatu, folderu itd.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie