Czynniki rankingowe Google – nie tylko dobra treść

Marek Szydełko
04.10.2016

Na wysoką pozycję strony w wyszukiwarce składa się wiele działań. Na pewno wiesz, że najważniejsze jest wypełnienie witryny dobrą, wartościową dla użytkowników treścią, odpowiedni dobór słów kluczowych, zoptymalizowanie serwisu pod kątem wymogów Google i linkowanie. To podstawa. Warto jednak wiedzieć, że wyszukiwarka bierze pod uwagę także inne czynniki rankingowe, które często są bagatelizowane, a mają coraz większe znaczenie dla pozycji witryny. Jakie to czynniki? Przekonaj się.

Responsywność

Jeden z najnowszych czynników rankingowych Google. Gigant z Mountain View już jakiś czas temu poinformował, że będzie premiować strony przystosowane do poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Strona responsywna zawsze będzie mieć więc przewagę nad tylko desktopową o podobnej zawartości.

Rada ays.pl

Zlecasz budowę strony www? Koniecznie poproś o wersję responsywną!

Protokół https

Google poinformowało, że wraz z wprowadzeniem przeglądarki Chrome 56 będzie ostrzegać użytkowników przed niebezpiecznymi stronami internetowymi, na których wprowadza się poufne dane. Chodzi m.in. o e-sklepy. Ostrzeżenie będzie dotyczyć stron, które funkcjonują pod starym protokołem http, a nie bezpiecznym https, czyli nie mają certyfikatu bezpieczeństwa SSL. Tym samym Google robi kolejny krok w stronę wyższego pozycjonowania witryn godnych zaufania.

Rada ays.pl

Jak najszybciej wykup certyfikat SSL i przenieś stronę na protokół https. Zapytaj o to wykonawcę witryny.

Social media

Linkowanie z mediów społecznościowych jest bardzo ważne dla pozycjonowania witryny, o czym wiadomo nie od dziś. Które social media są najbardziej wartościowe dla Google? Nietrudno zgadnąć: oczywiście Google+. Portal jest bagatelizowany przez pozycjonerów i właścicieli stron, a to zły ruch. Google kocha linki ze swojego portalu społecznościowego i bardzo premiuje witryny, do których prowadzą linki właśnie z G+.

Rada ays.pl

Załóż profil firmy na portalach społecznościowych oraz regularnie wrzucaj tam ciekawe teskty z Twojego bloga firmowego.

Szybkość wczytywania strony

To ważny parametr nie tylko dlatego, że biorą go pod uwagę roboty wyszukiwarki, ale także z punktu widzenia użytkowników, którzy nie znoszą długiego oczekiwania na załadowanie strony. Jeśli trwa to wieki po prostu wychodzą, a roboty to odnotowują i obniżają ranking witryny.

Rada ays.pl

Poproś wykonawcę o zoptymalizowanie strony, usunięcie wszelkich zbędnych elementów spowalniających działanie witryny (np. animacje flash).

Wiek i jakość domeny

Oczywistym jest, że kilkuletnie domeny mają większe zaufanie robotów wyszukiwarki, a więc łatwiej jest je pozycjonować. Nie ma to jednak aż tak dużego znaczenia, jak jakość domeny. Powinna być ona możliwie krótka, prosta oraz dobrze opisywać zawartość serwisu. Należy wykupić własną domenę .pl, .com, .net lub .eu, w której lepiej unikać znaków i cyfr.

Rada ays.pl

Jeśli budujesz stronę firmy, to domeną powinna być nazwa przedsiębiorstwa. W ten sposób witryna będzie pracować na markę.

Na pozycję strony w wyszukiwarce wpływa więc naprawdę wiele czynników – wymieniliśmy tylko te najważniejsze, choć w sumie jest ich około 500. Google często je aktualizuje, ale jedno się nie zmienia: kluczowe znaczenie ma treść, linkowanie oraz zaufanie do strony.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie