Dlaczego nie warto zlecać pisania tekstów agencji SEO?

Piotr Kowalczyk
28.08.2023

Na wstępnie mam uwagę: pisząc „agencje SEO” mam na myśli tylko firmy specjalizujące się wyłącznie w SEO (nie posiadających w ofercie innych usług). Oczywiście trochę generalizuje, ale opinie wyrobiłem sobie na podstawie doświadczenia z kilkoma agencjami SEO – o wiele lepsze mam doświadczanie co do usług SEO z agencjami marketingowymi, które posiadają szerszy zakres usług. 

Każda agencja SEO ma w swojej ofercie usługi z zakresu szeroko pojętego copywritingu. Wynika to z faktu, iż nie da się dziś skutecznie pozycjonować witryny bez inwestowania w treść – na przykład artykułu na blogu firmowym czy artykuły sponsorowane. Z punktu widzenia klienta najwygodniej jest skorzystać z usługi kompleksowej i zlecić napisanie tekstów agencji SEO. Nasze doświadczenie wskazuje jednak, że nie warto tego robić. Argumenty? Zapraszamy do lektury.

Agencja skupia się na optymalizacji

Najważniejszym powodem, dla którego naprawdę nie warto powierzać pisania tekstów agencji SEO jest to, że dla agencji ważne jest tylko jedno: aby tekst dobrze się pozycjonował i zawierał odpowiednie linki oraz słowa kluczowe. Wartość merytoryczna i językowa jest drugorzędna. Z Twojego punktu widzenia powinno to wyglądać zupełnie inaczej – należy inwestować w teksty i dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO, i atrakcyjne dla czytelników.

Po co przepłacać?

Musisz wiedzieć, że mało która agencja SEO dysponuje własnym zespołem copywriterów. Pisanie tekstów dla klientów standardowo jest zlecane na zewnątrz, czy to niezależnym freelancerom czy współpracującym agencjom content marketingowym. Efekt? Płacisz prowizję za obsługę agencji SEO, choć przecież możesz zamówić teksty bezpośrednio u copywritera.

Zabawa w głuchy telefon

Prędzej czy później pojawią się jakieś uwagi z Twojej strony dotyczące dostarczanych do akceptacji tekstów. Doprowadzi to do niekomfortowej sytuacji, w której zgłaszasz obiekcje agencji SEO, ta przekazuje uwagi copywriterowi z zewnątrz i rozpoczyna się zabawa w głuchy telefon – copywriter czegoś nie rozumie, zwraca się o wyjaśnienie do agencji, ta ponownie do Ciebie itd. Czysta strata czasu i gotowy przepis na obopólną irytację.

Długofalowo takie teksty nie będą mieć większej wartości

Początkowo klient może być zadowolony z faktu, że powierzył pisanie tekstów agencji SEO – widzi przecież ewidentny wzrost liczby odwiedzin na stronie i sukcesywne poprawianie jej pozycji w Google. W pewnym momencie współpraca z agencją zostanie jednak zakończona i co wtedy? Zostaniesz z tekstami, które w żaden sposób nie wyróżniają Twojej marki i nie są dobrze widoczne w wyszukiwarce z uwagi na ich niską jakość merytoryczną i językową.

Podsumowując: niezależnie z jaką agencją współpracujesz - nie daj sie namówić na pisanie tekstów typowych pod seo, można napisać dobry tekst mając na uwadze czytelnika i odpowiednio wpleść w niego działania seo.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie