Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową zajmującą się SEO oczekujesz przede wszystkim wyników – i jest to jak najbardziej zrozumiałe. Zwróć natomiast uwagę na fakt, iż w tej branży niesamowicie ważne jest partnerstwo na linii klient-wykonawca. Agencja SEO może zapewnić Ci świetne rezultaty tylko pod warunkiem, że będziesz z nią współpracować i nie zaczniesz podkopywać kampanii nieprzemyślanymi, zaskakującymi ruchami. Wymieniamy najważniejsze zasady efektywnej kooperacji na etapie pozycjonowania strony internetowej.
Zwłaszcza w zakresie układu i zawartości strony internetowej. Nawet z pozoru błaha zmiana może przecież mieć istotny wpływ na optymalizację techniczną witryny, dlatego agencja SEO musi o takich planach wiedzieć z wyprzedzeniem. Poza tym warto z agencją skonsultować swoje pomysły na zmiany w obrębie strony, bo niektóre z nich mogą być bardzo kłopotliwe do wprowadzenia, a przy tym średnio efektywne.
Agencja SEO będzie Ci regularnie podsyłać różne teksty do akceptacji, bo bez nich nie ma mowy o żadnej kampanii pozycjonowania witryny. Mogą to być np. artykuły na blog firmowy, artykuły sponsorowane, opisy produktów etc. Staraj się jak najszybciej akceptować ich treść lub zgłaszać ewentualne uwagi, aby nie hamować kampanii. Jeśli bierzesz udział w procesie opracowywania tematyki tekstów, to także na bieżąco informuj agencję reklamową o swoich pomysłach.
To uwaga skierowana przede wszystkim do właścicieli sklepów internetowych, których pozycjonowanie jest niezwykle czasochłonne i trudne. Agencja opracuje strategię znając aktualny asortyment sklepu. W momencie, gdy postanowisz go odświeżyć, dodać nowe produkty i usunąć inne, musisz o tym poinformować pozycjonera. Dzięki temu nie straci on czasu na np. poprawianie widoczności części produktów w wyszukiwarce Google oraz będzie mógł zawczasu zaplanować działania pozycjonujące z uwzględnieniem nowego asortymentu.
Szczególnie ważne jest to, aby nie usuwać poszczególnych podstron, a już tym bardziej opublikowanych na nich treści. To byłaby krecia robota, bo przecież agencja SEO mogła uwzględnić je w swojej kampanii i dodać do tych zakładek ważne słowa kluczowe przyciągające roboty wyszukiwarki. Jeśli z obiektywnych przyczyn musisz pozbyć się jakiejś podstrony, to agencja, wiedząc o tym wcześniej, po prostu zrobi przekierowanie, dzięki czemu cała kampania SEO na tym nie ucierpi.