Google regularnie przeprowadza zmiany w działaniu algorytmu, który decyduje o pozycjonowaniu stron internetowych w indeksie największej wyszukiwarki na świecie. Od lat kierunek jest ten sam: algorytm ma promować witryny wypełnione dobrą, wartościową i rozbudowaną treścią. To istotna informacja dla właścicieli stron www, którzy właśnie ruszają z kampanią reklamową mającą zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarce. Niezbędne będą tutaj odpowiednie treści SEO. Jak je pisać, aby rzeczywiście stanowiły dopalacz dla strony? Wykorzystaj nasze wskazówki.
To bardzo ważne, aby przestać myśleć o tekstach SEO w kategorii „bezsensownych”. Z powodu wymagań stawianych przez Google twórcy treści SEO muszą się naprawdę postarać, aby stworzyć tekst atrakcyjny nie tylko dla wyszukiwarki, ale też czytelników. Obecnie za teksty SEO mogą uchodzić już nie tylko tzw. precle ukrywane głęboko w strukturze strony, ale też chociażby artykuły blogowe.
Co to oznacza „prawidłowe”? Na pewno nie można tutaj przesadzać z upychaniem słów kluczowych w każdym zdaniu. Ich liczba powinna być dopasowana do długości tekstu. Jeśli liczy on około 4000 znaków ze spacjami, to w zupełności wystarczy powtórzyć frazy kluczowe 4-5 razy, również stosując jego odmiany.
Rada
Pamiętaj o umieszczeniu słowa kluczowego w tytule tekstu oraz jednym śródtytule.
Teksty SEO nie mogą przypominać zbitki nieczytelnej treści. Stosujemy tutaj standardowo strukturę, czyli tytuł, wstęp, kilka śródtytułów oraz podsumowanie wywodu. To pozwoli bez stresu rozmieścić słowa kluczowe w taki sposób, aby tekst nie stracił na atrakcyjności oraz był wartościowy dla algorytmu.
Nie wszyscy o tym pamiętają, tymczasem od treści SEO wymaga się dziś bezbłędności. Taki tekst musi zostać sprawdzony pod kątem poprawności stylistycznej i językowej. Eliminujemy błędy ortograficzne i interpunkcyjne, ponieważ algorytm coraz lepiej je wychwytuje – jeśli takich „byków” jest sporo, to tekst może zostać uznany za bezwartościowy.
Treści SEO nie mogą istnieć bez linków – zarówno linków wewnętrznych, jak i zewnętrznych. To ważne, aby linkowanie miało sens (czyli odsyłamy do innej podstrony w sposób adekwatny do tego, co znajduje się w treści), stosujemy również odpowiednie anchory i nie ukrywamy linków w tekście.