Dobra widoczność strony w Google na poszukiwane frazy jest podstawą skutecznego marketingu internetowego. Nie da się dziś zwiększyć zasięgu marki w grupie docelowej bez inwestowania w działania z zakresu SEO oraz content marketingu. Na pewno to rozumiesz i przymierzasz się do zlecenia pozycjonowania strony jakiejś agencji marketingowej. Pamiętaj przy tym, aby nie popełnić żadnego z tych trzech typowych błędów, które są bardzo charakterystyczne dla zdecydowanej większości przedsiębiorców.
Standard. Wielu przedsiębiorców nie rozumie lub nie chce zrozumieć, że proces pozycjonowania strony musi potrwać i efekty nie pojawią się po kilku dniach czy tygodniach. Niecierpliwość w tym przypadku naprawdę nie jest wskazana. Jeśli jakaś agencja SEO obiecuje, że wprowadzi stronę do TOP 3 w ciągu np. tygodnia, to można w ciemno założyć, że kłamie lub stosuje metody niezgodne z polityką Google, co może się skończyć ukaraniem witryny, a nawet jej usunięciem z indeksu.
Pytanie brzmi: dlaczego nie rosną? Czy aby na pewno jest to moment, w którym należy oceniać skuteczność kampanii? Należy też się zastanowić, jakiego efektu oczekuje firma. Czy chodzi jej o wysoką pozycję dla zasady, czy celem jest np. zwiększenie sprzedaży? Jeśli wyniki finansowe się poprawiają i jest to ewidentnie związane z rozpoczęciem działań pozycjonujących, to jaki sens ma zrywanie umowy tylko dlatego, że jakaś fraza nie wskoczyła do TOP 3?
Załóżmy, że minął rok od momentu rozpoczęcia pozycjonowania strony. Agencja zbudowała bardzo mocne zaplecze linków, uporządkowała linkowanie wewnętrzne, zadbała też o rozwój bloga firmowego. Efekty są świetne i witryna osiągnęła bardzo dobrą widoczność w Google na najbardziej konkurencyjne frazy. Czy można spocząć na laurach? Absolutnie nie!
Co się stanie, gdy zaprzestaniesz dalszych inwestycji w SEO i content marketing? Lada moment pozycje Twojej strony przejmie konkurencja. Marketing w wyszukiwarce jest procesem ciągłym. Nie ma mowy o działaniu akcyjnym. Nie oznacza to oczywiście, że musisz przez lata inwestować tak samo dużo, jak na początku.
Niezbędne jest natomiast dalsze dbanie o to, by na stronie był publikowany wartościowy content. Należy też regularnie pozyskiwać linki zewnętrzne, np. poprzez tworzenie artykułów sponsorowanych i umieszczanie ich na portalach zewnętrznych. Jeśli zerwiesz współpracę po osiągnięciu efektu, to de facto zaprzepaścisz wszystko, co do tej pory udało się zbudować.
Unikaj tych błędów i przede wszystkim miej ich świadomość, jeszcze zanim rozpoczniesz współpracę z agencją SEO. To pomoże Ci lepiej zrozumieć istotę pozycjonowania i czerpać z niego o wiele większe korzyści.