Strona internetowa dla firmy budowlanej: konieczne elementy

Andrzej Winnicki
17.03.2021

Firmy budowlane nie mają w naszym kraju najlepszej renomy – często niesłusznie. Jest to pokłosie tego, że wielu z nas ma bardzo złe doświadczenia z tzw. budowlańcami. Obecnie jednak wykonawców różnych usług z zakresu budownictwa szukamy przede wszystkim w Internecie, co dla firm z tego sektora stanowi dużą szansę na pozyskiwanie klientów dzięki dbaniu o atrakcyjny wizerunek. Podstawowym narzędziem do osiągnięcia tego celu jest oczywiście strona internetowa, w którą powinna zainwestować każda firma budowlana. W naszym poradniku podpowiadamy, jakich elementów nie może zabraknąć na takiej witrynie.

Czytelnie przedstawiona oferta

Każdy potencjalny klient wchodzący na stronę internetową firmy budowlanej chce wiedzieć, z jakich usług będzie mógł ewentualnie skorzystać. Te najważniejsze i najczęściej sprzedawane powinny zostać wyróżnione w głównym menu. Poboczne usługi, na których realizowaniu firmie nieszczególnie zależy, można „pochować” na podstronach, ale koniecznie trzeba je opisać z uwagi na pozycjonowanie – nigdy przecież nie wiadomo, czy ktoś nie trafi na stronę firmy prosto z wyszukiwarki po wpisaniu hasła np. „tapetowanie”, choć nie jest to kluczowa usługa przedsiębiorstwa.

Cennik

Wiele firm budowlanych, z niewiadomych do końca powodów, jak ognia unika publikowania cennika na swojej stronie internetowej. To duży błąd, bo nie zapominajmy, że obecnie z usług budowlanych masowo zaczynają korzystać przedstawiciele pokolenia wychowanego na Internecie, przyzwyczajonych do tego, że wszystkie potrzebne informacje są dla nich dostępne od ręki online. Cennik nie musi być super precyzyjny – ważne, aby firma potrafi określić pułap cenowy, co z pewnością przełoży się na wzrost liczby zapytań.

Rada

Cennik pozwala też „odsiać” tych klientów, których nie stać nie usługi firmy, a którzy w przeciwnym razie mocno angażowaliby przedsiębiorcę prośbami o przygotowanie oferty – choć i tak ostatecznie z niej nie skorzystają.

Zakładka kontaktowa

I tutaj uwaga: częstym błędem popełnianym przez firmy budowlane jest udostępnianie wyłącznie kontaktu telefonicznego. Dzisiejsi 30- czy nawet 40-latkowie za nim nie przepadają, ponieważ jest zbyt angażujący. W dodatku nie każdy potrafi precyzyjnie określić swoje oczekiwania w trakcie rozmowy telefonicznej. Dlatego w zakładce kontaktowej koniecznie trzeba udostępnić kontakt mailowy, a najlepiej prosty w obsłudze formularz.

Rada

Zachętą do zostawienia kontaktu będzie złożenie deklaracji, że firma np. w ciągu 24 godzin przygotuje konkretną ofertę i prześle ją na maila.

Realizacje

Portfolio stanowi jeden z najważniejszych elementów na stronie internetowej firmy budowlanej. Warto jednak zadbać nie tylko o zdjęcia realizacji, ale też coś na kształt case study, czyli wybrać kilka najciekawszych projektów wykonanych przez firmę i krok po kroku opisać sposób rozwiązania problemu klienta.

Dodatkowo radzimy, aby na stronie firmy budowlanej umieścić kilka opinii dotychczasowych klientów (nie całościowych referencji, ale raczej 1-2 zdaniowych cytatów). Powinny one podkreślać te cechy, które mają największe znaczenie dla grupy docelowej firmy – w tym przypadku będzie to na pewno terminowość, schludność, dobry stosunek ceny do jakości.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie