Strona internetowa to za mało? Co jeszcze może Ci zaoferować agencja?

Krzysztof Jagielski
25.10.2015

Profesjonalna, świetnie wykonana, efektowna strona internetowa firmy to pierwszy krok w stronę zwiększenia zasięgu w sieci i promowania się w przestrzeni Internetu. Kolejne są niestety trudniejsze. Sama strona to po prostu za mało, aby skutecznie reklamować swoją markę na trudnym przecież rynku. Dlatego wiele agencji reklamowych nie poprzestaje na tworzeniu stron, ale oferuje też swoim klientom usługi dodatkowe, mające pomóc witrynie zaistnieć w Internecie. Co za tym idzie – zaistnieć firmie. Które z tych usług naprawdę warto wziąć pod uwagę?

Optymalizacja pod urządzenia mobilne

W czasach, gdy 16 milionów Polaków regularnie korzysta z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych, a już ponad 20% robi w ten sposób zakupy, naprawdę opłaca się sięgnąć po taką usługę. Nasza strona może zostać dość tanio zoptymalizowana w taki sposób, aby poprawnie wyświetlała się na ekranie smartfona czy tabletu. Wówczas jest też lepiej odbierana przez wyszukiwarkę i uzyskuje wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Bardziej zaawansowane jest oczywiście stworzenie stricte mobilnej wersji strony, co z kolei warto polecić przedsiębiorcom uruchamiającym e-sklep.

Optymalizacja pod kątem wymagań Google

Z Google korzysta 90% polskich internautów i firma, która chce zaistnieć ze swoją stroną w sieci nie może tego faktu bagatelizować. Czy nam się to podoba czy nie, trzeba schlebiać oczekiwaniom monopolisty na rynku wyszukiwarek. Stawia on przed stronami konkretne wymagania, bez których spełnienia nie mamy co marzyć o tym, że nasza witryna osiągnie wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Dlatego właśnie warto zlecić agencji wykonanie profesjonalnej optymalizacji strony pod kątem wymagań Google. Robi się to m.in. na podstawie kilku kluczowych fraz, o których wybór możemy także poprosić wykonawcę strony – ma on odpowiednie doświadczenie i podpowie dobre rozwiązania.

Teksty

Projektowanie strony internetowej w podstawowym zakresie z reguły nie zawiera kosztu przygotowania tekstów. Jeśli tak jest w naszym przypadku, to koniecznie poprośmy agencję o wycenę tej usługi. Zwykle będzie ona korzystna, bo firma głównie zarabia na pracach graficznych i programistycznych, a teksty są przez nią traktowane, jako miły dodatek i ukłon w stronę klienta.

Czy tekstów nie można napisać samodzielnie? Można, ale efekt bywa niestety kiepski. Pisanie na potrzeby Internetu, a także z myślą o funkcji sprzedażowej, to jednak wyższa szkoła jazdy. Są specjaliści, którzy się tym profesjonalnie zajmują, a agencja z pewnością ma do nich dostęp lub ich po prostu zatrudnia.

Koncepcja marketingu strony

Doświadczona agencja bardzo chętnie opracuje dla klienta strategię zwiększenia zasięgu strony w Internecie, bo po prostu ma na ten temat rozległą wiedzę. Technik poprawy pozycji witryny w wyszukiwarce jest mnóstwo, podobnie jak możliwości jej promowania wśród klientów. To samo dotyczy zresztą także samej marki. Agencja może więc przygotować przejrzystą, dopasowaną do naszych możliwości finansowych koncepcję i wskazać np., gdzie warto się reklamować i przy pomocy jakich narzędzi, aby osiągnąć możliwie najlepsze efekty.

Niektóre spośród tych usług są oferowane w ramach produkcji zaawansowanych stron www i jeśli nasza firma chce z nich korzystać, to warto rozważyć, czy tańszym rozwiązaniem nie będzie wybór właśnie takiej wersji witryny.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie