Aktualizowanie stron www – dlaczego jest tak ważne?

Jerzy Biernacki
25.10.2015

Nieaktualizowana strona www jest jak samochód, w którym nie wymieniamy oleju, filtrów i innych elementów eksploatacyjnych. Jest pewne, że w końcu zacznie się psuć. Różnica polega na tym, że „zepsutą” stronę dużo trudniej jest doprowadzić do porządku i sprawić, że znów będzie atrakcyjna dla użytkowników oraz wyszukiwarki. Dlatego tak ważne jest regularne aktualizowanie stron www. Bez tego nawet najlepsza witryna w pewnym momencie przestanie być atrakcyjna dla naszych klientów, a tym samym znacznie spadnie jej skuteczność w promowaniu marki.

Dobra treść to gwarancja popularności strony

Po wprowadzonych przez Google zmianach świeża, atrakcyjna i merytoryczna treść stała się absolutnie niezbędnym elementem wspierającym pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce. Strony, nawet o długim stażu i do tej pory wysoko umieszczane w wynikach wyszukiwania, zaczęły tracić swoją pozycję. Efekt jest łatwy do przewidzenia: odwiedza je zdecydowanie mniej osób, które przecież są potencjalnymi klientami firmy. Dlaczego tak się dzieje?

Są dwa powody. Pierwszy typowo związany jest z metodą, jaką tzw. roboty wyszukiwarki stosują do określania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Analizują one treść znajdującą się w witrynie i widzą, że jest ona nieaktualna lub bezwartościowa. Kara będzie sroga. Drugi – z punktu widzenia firmy chyba istotniejszy, to postawa odwiedzających. To trochę tak, jak ze sklepem spożywczym. Mało kto będzie chciał zrobić w nim zakupy, jeśli zauważy, że oferowane produkty są przeterminowane, a wybór jest bardzo mały.

Jak aktualizować treści na stronie www?

Potrzebny będzie nam do tego system zarządzania treścią czyli CMS. Jeśli nasza strona go nie posiada lub wykonawca nie przekazał nam danych dostępowych, to mamy spory problem, który trzeba jak najszybciej naprawić. Nierzadko kończy się to tym, że stronę produkuje się na nowo, tym razem w oparciu o dedykowany CMS.

Gdy już zyskujemy dostęp do strony, to możemy zacząć ją aktualizować. Podstawą są dobre teksty znajdujące się w zakładkach. Muszą one rzeczowo, ale atrakcyjnie dla użytkowników opisywać ofertę firmy, gamę produktów, historię przedsiębiorstwa, zakres specjalizacji. Tekst musi znaleźć się w każdej zakładce – nawet w Kontakcie. To zatrzymuje odwiedzających na stronie i jest bardzo dobrze odbierane przez wyszukiwarkę.

Kolejnym, niezwykle istotnym elementem współczesnych stron www jest blog. Naprawdę warto go prowadzić, ale wystarczy, że stanie się on po prostu dodatkową podstroną na firmowej witrynie. Wówczas możemy bez przeszkód publikować cyklicznie artykuły dotyczące naszej branży, oferty, problemów, z jakimi zmagają się nasi potencjalni klienci i oczywiście udzielać im fachowych porad. To nie tylko wspomaga pozycjonowanie strony, ale także buduje silniejsze relacje z klientami – trafią oni na witrynę skuszeni wizją otrzymania konkretnej wiedzy, a przy okazji zapoznają się z ofertą. Dużo łatwiej będzie im się wówczas zdecydować na skorzystanie z naszych usług.

Jeśli nie mamy czasu na regularne aktualizowanie strony www, to warto zlecić to zewnętrznemu wykonawcy, np. agencji copywriterskiej czy content marketingowej. Taką usługę na pewno zaproponuje nam też profesjonalny producent naszej firmowej strony www. To dobre rozwiązanie, bo teksty będą miały nie tylko wysoką jakość, ale także zostaną zoptymalizowane pod kątem wymagań stawianych przez wyszukiwarkę. Taka inwestycja się po prostu opłaci.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie