Copywriting dla stron internetowych: jakie treści będą Ci potrzebne?

Piotr Kowalczyk
15.01.2021

Celem posiadania firmowej strony internetowej jest zyskanie wirtualnego miejsca ekspozycji oferty. Nic nam jednak po tym, jeśli witryna nie ma dobrej pozycji w wyszukiwarce – wówczas będą na nią zaglądać tylko już pozyskani klienci, a Tobie zależy przecież na zdobyciu kolejnych. Podstawą pozycjonowania jest wypełnienie strony wartościową treścią, która będzie atrakcyjna zarówno dla odwiedzających, jak i algorytmu Google. Dotyczy to tak stron wizerunkowych, jak i sprzedażowych czy sklepów internetowych. Pierwszym, czego potrzebujesz, jest więc profesjonalny copywriting dla stron internetowych. Sprawdź, jakie treści powinieneś zamówić u copywritera.

Tekst do zakładki „O nas”

Jest to jedna z najczęściej odwiedzanych zakładek na każdej firmowej stronie internetowej (rzadziej natomiast w sklepach online). Klienci zaglądają tam, bo chcą się czegoś dowiedzieć o firmie. Od tego tekstu w dużej mierze zależy, czy osoby odwiedzające stronę nabiorą zaufania do marki przedsiębiorstwa i zdecydują się wysłać zapytanie o ofertę.

Copywriting dla stron internetowych nie ogranicza się jednak tylko do napisania sztampowego tekstu „O nas”, w którym wymienione są podstawowe fakty na temat przedsiębiorstwa. Ten tekst musi wyróżniać markę firmy na tle konkurencji, zaprezentować ją z profesjonalnej strony, jednocześnie uatrakcyjniając wizerunek biznesu (co może wymagać np. skrócenia dystansu w stosunku do czytającego).

Teksty opisowe

Na wizerunkowej stronie firmowej zawsze musi się znaleźć miejsce na choćby krótkie opisy kluczowych usług i produktów. Powinny one mieć charakter stricte sprzedażowy, dlatego konieczny jest tutaj zmysł copywriterski. Ważne jest również to, aby po przeczytaniu tych tekstów potencjalny klient miał poczucie, że rozumie ofertę. Dzięki temu nie będzie zasypywać firmy podstawowymi pytaniami.

FAQ

Nie jest to może konieczna zakładka, natomiast warto ją mieć z kilku powodów. Po pierwsze: odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania pozwalają nam w naturalny sposób przemycić słowa kluczowe (korzystne z punktu widzenia SEO). Po drugie: jest szansa, że dzięki FAQ klienci będą mniej angażować pracowników firmy, ponieważ znajdą odpowiedzi na swoje pytania właśnie w tej zakładce.

Hasła, slogany

To bardzo ważne elementy firmowej strony internetowej. Stworzenie sloganów i haseł reklamowych warto zlecić zawodowemu copywriterowi, ponieważ chwytliwe treści mogą wpłynąć na decyzje zakupowe klientów oraz uatrakcyjnić samą witrynę. Copywriting dla stron internetowych wręcz bazuje na opracowywaniu haseł i sloganów.

Opisy produktów (sklepy internetowe)

Jeśli masz sklep online, to również – a nawet przede wszystkim – potrzebujesz profesjonalnych treści dostarczonych przez copywritera. Podstawą są opisy produktów, które powinny zawierać słowa kluczowe, a także podkreślać korzyści z zakupu i posiadania danej rzeczy.

Od opisów produktów oczekujemy dużej wartości sprzedażowej, dlatego powinny być rozbudowane, zrozumiałe oraz atrakcyjne językowo. Nie zapomnij również o opisach kategorii głównych produktów!

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie