Na których elementach eventu firmowego NIGDY nie należy oszczędzać?

Andrzej Winnicki
23.09.2020

Organizacja eventu firmowego jest sporym obciążeniem dla budżetu przedsiębiorstwa – zwłaszcza małego lub nawet średniego. To zrozumiałe, że właścicielom zależy na maksymalnym ograniczeniu kosztów, jednak bez ryzykowania, że event ostatecznie okaże się klapą. Aby połączyć optymalizację finansową z dobrym efektem wizerunkowym, przede wszystkim nie należy ulegać pokusie oszczędzania na kluczowych elementach eventu. Wymieniamy je w naszym poradniku. Sprawdź, na co nie powinieneś szczędzić grosza.

Konferansjer

Dobry konferansjer potrafi sprawić, że nawet średnio atrakcyjny event będzie dobrze wspominany przez zaproszonych gości. Dlatego na usłudze konferansjera nigdy nie oszczędzamy – choćby budżet był mocno napięty. W branży eventowej niezmiennie panuje moda na wynajmowanie znanych twarzy, osobowości telewizyjnych, ludzi powszechnie znanych i lubianych. Wbrew pozorom taki medialny konferansjer nie musi być drakońsko drogi. Gwiazdy, ale nie pierwszej wielkości, biorą za poprowadzenie imprezy komercyjnej od około 5-6 tysięcy złotych. To mogą być bardzo dobrze zainwestowane pieniądze.

Oprawa audiowizualna

Nie oszczędzamy na niej z tego powodu, że powinna zrobić na gościach bardzo dobre wrażenie. Większość eventów firmowych wymaga tego typu oprawy – niekoniecznie wielkiej sceny, ale co najmniej porządnego nagłośnienia. Tego typu elementy nie tylko zwiększają komfort zaproszonych gości, ale także mogą przynieść efekt wizerunkowy – gdy uczestnicy eventu zobaczą, że organizator nie oszczędzał na oprawie audiowizualnej, mogą w ciemno ocenić firmę, jako świetnie prosperującą, a więc godną zaufania.

Catering

To chyba nikogo nie dziwi. Wiadomo, że nawet najlepiej zorganizowany event okaże się całkowitą porażką, gdy goście będą narzekać na jedzenie – a tym bardziej, gdy się po nim pochorują. Wybierając dostawcę cateringu trzeba więc zachować daleko idącą ostrożność i nie dać się skusić podejrzanie atrakcyjną ceną. Liczy się przede wszystkim renoma firmy, jej doświadczenie, jak również umiejętność zaproponowania menu perfekcyjnie dopasowanego do specyfiki imprezy.

Promocja

Co nam po świetnym, drobiazgowo zaplanowanym evencie, jeśli weźmie w nim udział tylko garstka osób – w tym w większości te, których firma nie musi już pozyskiwać (bo są jej stałymi klientami)? Promocja imprezy powinna stanowić istotną pozycję w budżecie wydarzenia. Chodzi tutaj zarówno o bezpośrednie dotarcie do zaproszonych gości, jak i zwiększenie zainteresowania samym wydarzeniem wśród osób postronnych, ale także znajdujących się w grupie docelowej marki organizatora.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie