Dlaczego nie korzystasz z gadżetów reklamowych? Najczęstsze wymówki przedsiębiorców

Mariusz Siwko
14.05.2021

Nie jest żadną tajemnicą, że wciąż bardzo duża grupa przedsiębiorców w ogóle nie korzysta z gadżetów reklamowych, a nawet tego nie rozważa. Czy gadżety są zarezerwowane wyłącznie dla tradycyjnych biznesów? Z pewnością nie, ponieważ można je rozdawać różnymi kanałami, choćby w formie przesyłki do klienta. Dlaczego zatem tak wiele firm nie chce inwestować w gadżety reklamowe? Omawiamy najczęstsze wymówki.

Nie spotykam się z klientami

To koronny argument przedsiębiorców, którzy bronią się przed zainwestowaniem w gadżety reklamowe. Nie jest on oczywiście pozbawiony sensu, ponieważ ideą kampanii marketingowej z wykorzystaniem gadżetów jest wręczanie ich klientom osobiście lub za pośrednictwem pracowników. Z drugiej jednak strony coraz więcej firm ogranicza swój kontakt z klientami wyłącznie do maila, telefonu oraz korespondencji listownej. Czy można to jakoś pogodzić z gadżetami?

Jak najbardziej. Prosty przykład: prowadzisz sklep online. Klient składa zamówienie, odbiera przesyłkę, w której poza kupionym przedmiotem znajduje też drobny gadżet. Z pewnością to doceni i ten gest może w przyszłości wpłynąć na jego decyzje zakupowe.

Nie wierzę w ich skuteczność

Faktem jest, że mierzalność efektów kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych jest mocno dyskusyjna. W praktyce nie da się precyzyjnie ocenić, czy i w jakim stopniu gadżety przyczyniły się np. do zwiększenia sprzedaży. Z drugiej jednak strony nie to musi być głównym celem kampanii.

Gadżety lepiej jest traktować w kategorii narzędzia wizerunkowego, które ma zwiększyć zaufanie do marki oraz pomóc jej w zaskarbieniu sobie sympatii klientów. Pod tym względem trudno jest znaleźć jakąkolwiek alternatywę dla gadżetów reklamowych.

Wolę dać klientom rabat

Dlaczego jednak uważasz, że jedno wyklucza drugie? Co powiesz na taką opcję: zamiast rabatu gratis do zamówienia? Czy nie sądzisz, że to atrakcyjniejsze rozwiązanie z punktu widzenia klienta?

Rabaty dają wszyscy, co niestety napędza zjawisko dumpingu cenowego. Jeśli nie chcesz sztucznie zaniżać wartości Twoich produktów czy usług, to dużo lepszym rozwiązaniem będzie dokładanie gratisów do każdego zamówienia, właśnie w postaci gadżetów reklamowych. Koszt będzie nawet niższy w porównaniu z udzielaniem rabatów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie