Sitodruk w znakowaniu gadżetów reklamowych – poznaj kluczowe zalety

Mariusz Siwko
21.07.2021

Na naszym portalu pojawił się już artykuł, w którym porównaliśmy ze sobą dwie najpopularniejsze metody znakowania gadżetów reklamowych: nadruk oraz grawerowanie laserowe. Czas bliżej przyjrzeć się sitodrukowi, ponieważ nadal jest to najchętniej wybierane rozwiązanie. Znakowanie gadżetów metoda sitodruku niesie ze sobą kilka ważnych zalet. Jakich? Sprawdź w naszym poradniku.

Trwałość

Sitodruk nie gwarantuje może aż takiej trwałości, jak grawerowanie laserowe, ale wciąż jest ona ponadprzeciętna. Wszystko dzięki temu, że w tej metodzie nie dochodzi do naniesienia farby na powierzchnię gadżetu, ale jej wtłoczenia w materiał, z którego dany przedmiot jest wykonany – najczęściej PVC.

Efekt jest taki, że znakowanie wykonane metodą sitodrukową w praktyce okazuje się być tak samo trwałe, jak materiał. Czyli: nazwa, logotyp i inne elementy identyfikacji wizualnej marki pozostaną widoczne przez cały okres eksploatacji gadżetu.

Niski koszt

Metoda sitodrukowa świetnie sprawdza się w przypadku znakowania tanich gadżetów reklamowych. Stosowanie grawerowania laserowego w przypadku np. plastikowych długopisów jest przerostem formy nad treścią i mało kto się na takie rozwiązanie decyduje. Z sitodrukiem wygląda to zupełnie inaczej.

Wybierając tę metodę znakowania możemy zachować niską cenę jednostkową gadżetu, co jest bardzo istotne w sytuacji, gdy dysponujemy ograniczonym budżetem, a musimy zamówić dużą partię produktów przeznaczonych do masowego rozdawania np. podczas kampanii marketingu bezpośredniego.

Idealny do realizacji dużego zamówienia

Jeśli z góry wiesz, że musisz zamówić tysiące gadżetów reklamowych i nie możesz czekać na realizację tygodniami, to zdecyduj się na znakowanie metodą sitodrukową. Została ona stworzona do nanoszenia elementów identyfikacyjnych na dużą liczbę produktów w krótkim czasie. Pod tym względem sitodruk wypada znacznie korzystniej niż grawerowanie laserowe – będzie zarówno tańszy, jak i szybszy.

Na koniec zwracamy jeszcze uwagę na fakt, iż sitodruk nie nadaje się do znakowania małych partii gadżetów reklamowych. Koszty całej operacji byłyby zbyt wysokie, ponieważ konieczne jest tutaj przygotowanie osobnego szablonu i ustawienie maszyny. Dlatego tę metodę wykorzystuje się wyłącznie w przypadku dużych, hurtowych zamówień.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.