Kampania z wykorzystaniem gadżetów reklamowych jest dostępna dla praktycznie każdej firmy. Nawet dysponując skromnym budżetem do 1000 złotych można już pomyśleć o zamówieniu np. długopisów reklamowych, które z pewnością przyczynią się do wzmocnienia wizerunku promowanej marki. Jeśli jednak celujesz w droższe upominki dla klientów, to powinieneś wiedzieć, jak skutecznie negocjować ceny gadżetów reklamowych z ich producentem lub dystrybutorem. Zdradzamy kilka prostych trików.
To działa w każdej branży, dlatego nie ma żadnego powodu, dla którego nie powinieneś wykorzystać tego sposobu przy zamawianiu gadżetów reklamowych. Zwłaszcza w przypadku gotowych produktów, które zalegają dystrybutorowi w magazynie, warto od razu złożyć większe zamówienie i zapytać o rabat. Ten może być naprawdę sowity, ponieważ sprzedawca zaoszczędzi na kosztach magazynowania, przygotowania produktów do wysyłki oraz obsługi klienta.
Jeśli więc planujesz rozdać np. 5000 długopisów, ale przewidujesz, że podobna partia będzie Ci potrzebna w kolejnym kwartale, to lepiej od razu zamów 10 000 sztuk gadżetów.
Gotowe gadżety reklamowe nie dość, że są wyraźnie tańsze od tych na indywidualne zamówienie, to jeszcze może zostać na nie udzielony solidny rabat. Będzie tak w sytuacji, gdy „uwolnisz” dystrybutora od mało chodliwych gadżetów, które po prostu zalegają mu w magazynie. Sprzedawcy często pod koniec roku organizują wielką wyprzedaż takich gadżetów, ponieważ muszą zrobić miejsce na nowe produkty. Śmiało spróbuj to wykorzystać także w innych okresach roku.
Mamy na myśli produkcję gadżetów reklamowych od A do Z, czyli włącznie z naniesieniem na nie elementów identyfikacji wizualnej marki oraz zapakowaniem. Koniecznie zapytaj, czy sprzedawca oferuje usługę personalizacji wyglądu gadżetów reklamowych, na przykład poprzez grawerowanie laserowe czy zwykłe nadruki. Usługa kompleksowa zawsze jest korzystniejsza dla zamawiającego, no i jeszcze zaoszczędzisz sporo czasu na szukaniu osobnej drukarni/grawerni.
Każdej firmie zależy na reklamie, a najlepiej darmowej. Dlatego na etapie negocjowania ceny złóż deklarację umieszczenia informacji o zamówieniu gadżetów reklamowych np. na firmowym blogu czy firmowych social media, z wymienieniem nazwy producenta/sprzedawcy. To może przełożyć się na dodatkowy rabat.