Każdy gadżet reklamowy wymaga naniesienia na niego elementów identyfikacji wizualnej marki – tylko wtedy nabiera potencjału promocyjnego. Firmy wykorzystują tutaj dwie popularne metody znakowania: grawerowanie laserowe oraz nadruk. Na co powinieneś się zdecydować? W naszym poradniku wymieniamy najważniejsze zalety i wady obu metod.
Jest to bardzo dobry wybór w sytuacji, gdy priorytetem jest dla Ciebie trwałość znakowania. Na grawerowanie decydujemy się zawsze w momencie zamawiania gadżetów reklamowych, z których klienci mają intensywnie korzystać przez lata. Dobrym przykładem będą tutaj pióra i metalowe długopisy czy galanteria skórzana.
Ważną zaletą grawerowania laserowego jest to, że ta metoda znakowania idealnie koresponduje z ekskluzywnym charakterem gadżetu. Stąd sięga się po nią zawsze wtedy, gdy zamierzamy rozdawać klientom ekskluzywne upominki, np. ze skóry, metalu, drewna.
Nie zapominajmy również o uniwersalności. Znakowanie metodą laserową pozwala nanieść elementy identyfikacji wizualnej marki na praktycznie dowolny gadżet, niezależnie od tego, z jakiego materiału został wykonany: drewna, metalu, PVC, szkła, skóry etc.
Zalety:
Wady:
Większość firm nadal decyduje się znakować swoje gadżety reklamowe tradycyjną metodą, czyli poprzez nadruk. Nie ma w tym nic złego, a już szczególnie wtedy, gdy i tak planujemy włączyć do kampanii tanie gadżety – na przykład plastikowe długopisy.
W dodatku nadruk sam w sobie znacząco zwiększa atrakcyjność gadżetu, ponieważ można go wykonać z wykorzystaniem różnych kolorów, tym samym od razu przykuwając uwagę obdarowanego klienta, który z pewnością skupi się na logotypie marki i dobrze go zapamięta.
Zalety:
Wady: