Gdzie szukać grafika do stworzenia reklamy?

Krzysztof Jagielski
09.09.2016

Dobry grafik to naprawdę silne wsparcie dla każdego biznesu. Z mglistej wizji przedsiębiorcy potrafi stworzyć coś, co później prezentuje się świetnie i ma istotny wpływ na rozwój firmy. Zaprojektuje logo, papeterię, layout strony www, ulotkę, baner, gadżet reklamowy. Gdzie szukać grafika, aby nie trafić na kogoś niekompetentnego, kto tylko zmarnuje Twój czas i wyczerpie pokłady cierpliwości?

Serwisy dla freelancerów – nie zawsze dobry adres

Wielu przedsiębiorców szukających usług grafików pierwsze kroki kieruje na wspomniane serwisy dla freelancerów. Atutem tego rozwiązania jest uzyskanie szybkiego dostępu do wielu wykonawców oraz... możliwość darmowego zorientowania się, ile dany projekt będzie mniej więcej kosztować. Dając ogłoszenie w ciągu doby napłynie kilka- czy kilkanaście zgłoszeń, a wykonawcy będą przerzucać się coraz lepszymi ofertami.

Warto jednak zdać sobie sprawę, że naprawdę dobrzy graficy nie ogłaszają się w tego typu miejscach. Z prostego powodu: nie narzekają na brak pracy lub są zatrudnieni w agencjach reklamowych. W serwisach dla freelancerów można trafić niemal wyłącznie na początkujących grafików, którym bardziej niż na zarobkach zależy na zbudowaniu portfolio, ale także na kiepskich wykonawców, którzy prezentują umiejętności adekwatne do oferowanych przez siebie niskich cen.

Czy warto? To bardzo dyskusyjne zagadnienie. Przedsiębiorca dbający o wizerunek firmy z reguły nie wybierze oferty wykonawcy, który nie ma solidnego portfolio lub pracuje za podejrzanie niską stawkę. Z usług freelancerów można natomiast korzystać w sytuacji, gdy wymagane jest szybkie wykonanie nieskomplikowanego projektu.

Studio graficzne – dobra jakość, ale ograniczony zakres usług

Profesjonalne studio graficzne jest bezpiecznym adresem dla firm szukających kompetentnego wykonawcy projektu. Na rynku nie brakuje firm specjalizujących się w tworzeniu grafiki na potrzeby reklamy czy szerzej marketingu. Teoretycznie – same plusy.

Minusem niewątpliwie jest natomiast zwykle ograniczony zakres usług. Studio graficzne, co zdradza już sama nazwa, zajmuje się wyłącznie grafiką, a więc nie pomoże w np. tworzeniu treści czy implementacji projektu na stronie www.

Pamiętaj

Są studia graficzne i „studia graficzne”. Te drugie to najczęściej freelancerzy, którzy podają się za duże firmy, a tak naprawdę nie prowadzą zarejestrowanej działalności.

Agencja reklamowa – all in one

Dobra agencja reklamowa zawsze ma w swoich strukturach także studio graficzne – rzadziej zleca takie prace na zewnątrz. Ogromnym atutem skorzystania z oferty takiej firmy jest fakt, że agencja może objąć Twój projekt kompleksową opieką. Nie tylko dostarczy grafikę, ale też stworzy treści, uruchomi stronę www, zapewni wydruk materiałów czy opracuje strategię reklamową.

Agencja reklamowa jest zatem najlepszym adresem dla tych, którzy nie mają czasu ani ochoty szukać różnych wykonawców. Zależy im na kompleksowej usłudze, wysokiej jakości i świętym spokoju.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie