Pewien bardzo znany amerykański manager powiedział, że: Marketer czasów marketingu masowego był myśliwym. Marketer epoki marketingu relacji jest farmerem. Idea trafiona w punkt. Żyjemy w czasach, gdy konsument już dawno przestał był bezkształtną masą zdolną do wchłonięcia wszystkiego, co tylko postawimy na jej drodze. Dziś jest świadomym klientem, gotowym kupować, ale tylko w wyniku otrzymania wyraźnego, kreatywnego i inteligentnego bodźca. Mówimy oczywiście o tych najbardziej wartościowych klientach. Ta zasada doskonale działa w marketingu internetowym. Odpowiedzią na te potrzeby jest pozycjonowanie strategiczne, czyli metoda zwiększenia zasięgu firmy w wyszukiwarce przy użyciu najbardziej wartościowych dla odbiorcy technik.
Pozycjonowanie strategiczne nie polega wyłącznie na poprawianiu pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Z tym świetnie radzą sobie bardziej pospolite metody, oparte na wymianie linków i optymalizacji. Dużo ważniejsze z perspektywy wymagań dzisiejszego klienta jest natomiast pozycjonowanie marki. Można to zobrazować na takim przykładzie:
Mamy stronę firmową, która nie wyróżnia się niczym, nie jest wypełniona treścią, nie może zatem sprzedać żadnego produktu. Przy użyciu technik pozycjonowania możemy sprawić, że znajdzie się ona bardzo wysoko w wynikach wyszukiwania dla danej frazy. Ludzie będą na tę stronę wchodzić, ale co dalej? Oczywiście natychmiast ją opuszczą. Osiągniemy więc pozorny sukces w postaci dużej liczby wejść nieprzekładających się na wynik biznesowy. Sztuka dla sztuki.
Dlatego kluczowe dla firm promujących się w sieci lub szukających w niej możliwości zwiększenia sprzedaży jest pozycjonowanie strategiczne. Przypomina ono kampanię wojenną. Żołnierze powoli zdobywają pozycję. Część ginie. Pojawia się zwątpienie, ale obrana strategia musi być dalej realizowana. Po drodze przegramy kilka bitew, ale wojna zakończy się naszym zwycięstwem. Bez podpisywania rozejmu.
Pozycjonowanie strategiczne to zaawansowane, kompleksowe i przede wszystkim konsekwentne działania, które poprawiają pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ale co ważniejsze – zwiększają zasięg marki/firmy. Tworzą jej rozpoznawalność wśród klientów, budują zaufanie na bazie pokazywania merytorycznej wartości firmy. Działanie jest zatem dwubiegunowe, a efekt zawsze dużo lepszy niż w przypadku zwykłego pozycjonowania.
Do pozycjonowania strategicznego wykorzystujemy:
Co bardzo ważne, pozycjonowanie strategiczne przynosi długofalowe efekty, bo opublikowane treści będą przez wiele lat pracować na rzecz marki i budować jej pozycję w wyszukiwarce. Tym ta technika różni się od innych działań – może szybszych, ale krótkotrwałych i zdecydowanie bardziej narażonych chociażby na kaprysy Google. Wartościowa treść zawsze będzie kluczem do zwrócenia uwagi klientów.
Pozycjonując swoją firmę strategicznie jesteśmy więc farmerami, którzy każdego dnia, żmudnie pracują na sukces wiedząc, że będzie on spektakularny. Myśliwi czasami szybciej napełnią żołądki i kieszenie, ale co zrobią, gdy zabraknie zwierzyny?
Przez ostatnie 2 lata Google wprowadziło drastyczne zmiany w metodach indeksowania stron internetowych. Miało to wpływ na zmianę pozycji na liście wyszukiwania dla wielu stron internetowych.
Dlatego zaszła konieczność, by zmienić metody uzyskiwania wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Od ponad dwóch lat oferujemy klientom działania oparte na poniższych zasadach:
Treści wysokiej jakości
Tworzenie treści nastawione na potrzeby odbiorców oraz ich dystrybucja w najbardziej optymalnych kanałach (tworzenie własnego miejsca publikacji lub pozyskiwanie miejsc publikacji)
Pozyskiwanie linków
Angażowanie użytkowników (pozyskiwanie linków naturalnych) linkowanie ze stron wysokiej jakości.
Optymalizacja
Optymalizacja strony docelowej pod wyszukiwarki oraz dostosowanie jej do urządzeń mobilnych.
Serwisy specjalistyczne
Tworzymy zarówno blogi jak i portale specjalistyczne, tworzymy do nich niezbędny content oraz zarządzamy w imieniu klienta
We wszystkich powyższych aspektach oferujemy zarówno opracowanie strategii oraz przeprowadzenia działań.
Zainteresowanych prosimy o kontakt (prosimy podać zakładany budżet na pozycjonowanie strategiczne).