Jak obniżyć koszty reklamy firmy? Założyć stronę internetową!

Krzysztof Jagielski
25.10.2015

Nie ma się co oszukiwać – skuteczne promowanie biznesu bez inwestowania w reklamę jest w dzisiejszych czasach praktycznie niemożliwe. No chyba, że ktoś jest dziedzicem fortuny i na tyle znanej marki, że nie musi sobie takimi rzeczami zaprzątać głowy. Pozostali przedsiębiorcy mają wybór: albo się reklamują mądrze i efektywnie, albo trwonią pieniądze na coś, co i tak nie przyniesie im spodziewanego pożytku. Podpowiadamy rozwiązanie, które zalicza się do tej pierwszej możliwości. To strona internetowa. Najtańszy w stosunku do efektów sposób na reklamowanie firmy.

Ile wydajesz na efektywną reklamę?

Efektywność reklamy jest mierzona w różny sposób. Dla niektórych firm istotne jest to, aby zwiększyła się liczba osób realnie zainteresowanych ich produktem, czyli np. dyskutujących o produkcie czy usłudze w sieci. Inne z kolei trzymają się twardych danych dotyczących zwiększenia sprzedaży tuż po uruchomieniu kampanii marketingowej. Istnieje jednak wspólny mianownik dotyczący obu tych oczekiwań: są nim koszty. Wysokie koszty, bo reklama, która gwarantuje szybkie efekty marketingowe i sprzedażowe, zawsze będzie droga.

Jak wiadomo niewiele firm stać jest na to, aby np. wykupić spoty telewizyjne, które potrafią kosztować kilkadziesiąt tysięcy złotych (chociażby dotyczy to emisji przed wieczornymi wydaniami wiadomości czy w przerwach między ważnymi wydarzeniami sportowymi). Dlatego większość przedsiębiorców musi szukać ciekawych alternatyw. Tych na szczęście jest mnóstwo, a największe pole do popisu daje nam Internet.

Nie oznacza to jednak, że każda kampania reklamowa przeprowadzona w sieci będzie skuteczna. Co więcej, większość skuteczna nie będzie, co wynika z tego, że firmy dają się mamić obietnicami bez pokrycia, zapominając o tym, co jest kluczem do zbudowania rozpoznawalności wśród użytkowników Internetu i potencjalnych klientów. Jest to marka.

Jak strona internetowa pomaga budować markę w sieci?

Każda firma może sobie wykupić potężną kampanię banerową i dosłownie zalać sieć reklamami swoich produktów czy usług – jeśli ma na to pieniądze, to droga wolna. Pytanie tylko, gdzie ci odbiorcy mają zostać odesłani? Skoro reklamujemy się w sieci, to musimy być w niej obecni w możliwie najlepszym wydaniu. Musimy mieć profesjonalną stronę www. To tu będą trafiać nasi klienci, którzy w takiej czy innej formie trafią na ofertę firmy.

I tu pojawia się problem. Internauci nie są głupi, a są bardzo wymagający. Skoro namówiliśmy już ich, aby poświęcili swój cenny czas na odwiedzenie naszej strony www, to musimy im dać produkt godny ich uwagi. Beznadziejna, wypełniona słabą treścią, niefunkcjonalna strona przyniesie zupełnie odwrotny skutek i nikogo nie zainteresuje. Co za tym idzie stracimy pieniądze, które poświęciliśmy na kampanię reklamową. W Internecie zawsze bowiem wszystko zaczyna i kończy się na stronie www – to wirtualna siedziba firmy, o którą trzeba dbać, jak o srebra rodowe.

Reklama, która się nie kończy

Dobra strona internetowa firmy potrafi zdziałać cuda i znacznie zwiększyć zasięg promocyjny przedsiębiorstwa oraz pomóc mu w zbudowaniu silnej, rozpoznawalnej marki w przestrzeni sieci. Lepiej i skuteczniej jest więc zacząć ekspansję od zbudowania znakomitej witryny niż od razu rzucać się na inne działania reklamowe.

W ten sposób strona internetowa stanie się najtańszą, a przy tym najefektywniejszą formą reklamy firmy, która w dodatku nie ulega przeterminowaniu i nie musi być odnawiana. Pracuje na rzecz marki przez lata.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie