Można się spierać o to, czy lepsze efekty marketingowe osiągnie firma, która zainwestuje w budowę strony www 10.000 złotych czy ta, która poświęci na to 4000. Strona nie jest przecież jedynym elementem budowania marki. Bez wątpienia natomiast profesjonalna, choćby najprostsza witryna firmowa, musi posiadać 5 cech, które zdecydują o tym, czy w ogóle będzie ona miała szansę zawalczyć o uwagę użytkowników i naszych potencjalnych klientów. Oto te cechy – koniecznie zwróćcie na nie uwagę przed podpisaniem umowy z wykonawcą firmowej strony www.
Grafika strony internetowej nie musi być wcale spektakularna i niezwykle nowatorska – w wielu branżach jest to wręcz cecha niepożądana, bo utrudnia odbiór tego, co jest najważniejsze, czyli oferty. Dlatego decydując się na budowę prostej strony zwróćmy uwagę, czy wykonawca gwarantuje nam czytelną grafikę, przyjemną w odbiorze, ale nie przysłaniającą istoty zawartości. Chodzi o to, aby została zachowana równowaga między formą a treścią. W biznesie fajerwerki nigdy nie będą ważniejsze niż fachowość, profesjonalizm i jakość.
To zadanie domowe, które należy odrobić wraz z wykonawcą. Projektując stronę internetową trzeba koniecznie wiedzieć, do kogo jest ona adresowana. Jeśli naszą grupą docelową są osoby starsze, to po co mielibyśmy skazywać ich na stres panicznego wyszukiwania krzyżyka wyłączającego jakąś animację? Jeśli są to nastolatki, to z pewnością nie powinniśmy ich odrzucać zbyt ponurą i poważną grafiką. Doświadczona agencja reklamowa produkująca stronę www na pewno będzie o tym wiedziała i dobierze – w porozumieniu z klientem – odpowiednie techniki przekazu i wyrazu.
Nie chodzi tylko o zoptymalizowanie witryny pod kątem jej dobrego odbioru przez wyszukiwarkę (choć ma to ogromne znaczenie dla jej popularności), ale także zoptymalizowanie strony względem wymagań stawianych przez urządzenia mobilne. To dziś naprawdę kluczowa kwestia – coraz więcej osób zapoznaje się z ofertami firm i dokonuje zakupów korzystając ze smartfonów i tabletów, a ich liczba będzie stale rosnąć. Dlatego na etapie tworzenia strony warto zadbać o to, aby przynajmniej była ona responsywna, czyli poprawnie wyświetlała się na ekranach urządzeń mobilnych.
I generalnie zawartość treściowa strony. Bez tego witryna nie może funkcjonować, bo będzie źle odbierana przez wyszukiwarkę, a co gorsza – przez użytkowników. Ci wchodząc na stronę firmy chcą tam znaleźć konkretne informacje, czasami porady. Musimy więc zadbać o to, aby zamieszczone teksty były merytoryczne i wysokiej jakości. Lepiej jest zlecić ich napisanie agencji projektującej naszą stronę, bo dysponuje ona specjalistami, którzy wiedzą, jak pisać na potrzeby biznesu i Internetu.
Każda, choćby najtańsza strona www musi być regularnie aktualizowana, dlatego koniecznie trzeba zwrócić uwagę, czy wykonawca umożliwi nam dostęp do systemu zarządzania treścią CMS. Jeśli nie, to zamawiamy produkt jednorazowy, który po jakimś czasie będzie i tak wymagał bardzo istotnych poprawek. Są to zatem pieniądze wyrzucone w błoto. Zwróćmy również uwagę, czy proponowany nam CMS jest łatwy w użytkowaniu, przejrzysty i daje duże możliwości ingerowania w treść oraz układ strony.
Zbagatelizowanie którejkolwiek z tych cech jest równoznaczne z tym, że nasza firma będzie mieć stronę niepełną i problematyczną w obsłudze. Co za tym idzie nie stanie się ona kluczowym elementem promocji w sieci i prezentacji oferty, czyli tym, do czego w praktyce została stworzona.