Blogowanie jest bardzo dobrym sposobem na zbudowanie eksperckiego wizerunku marki przedsiębiorstwa. Wymaga to jednak sumienności i regularności, na co nie każda firma może sobie pozwolić. Ciekawą alternatywą (czy na pewno) wydaje się być założenie firmowego kanału na YouTube i publikowanie na nim np. filmów poradnikowych. Oba rozwiązania mają zarówno zalety, jak i wady, a ich zestawienie znajdziesz w naszym artykule.
Jest to bezsprzecznie najłatwiejszy sposób na to, aby szybko pozyskać ruch organiczny na stronę internetową firmy, a przy tym pokazać profesjonalizm firmy. Atrakcyjne artykuły blogowe mogą mieć dużą wartość dla czytelników oraz pomóc przedsiębiorstwu w zaprezentowaniu jego zaplecza intelektualnego. Blogujące marki cieszą się większym zaufaniem klientów i mają szersze pole do popisu w zakresie inspirowania czytelników do zakupów.
Zalety blogowania:
Wady blogowania:
Coraz więcej firm decyduje się na założenie swojego kanału na tej platformie, co jest bardzo dobrym pomysłem z punktu widzenia strategii promocji marki w Internecie. Przeciętny polski internauta poświęca aż 40 minut dziennie na oglądanie filmów na YouTube. Kanał wypełniony atrakcyjnym, merytorycznym contentem z pewnością przyczyni się do popularyzacji marki i zwiększenia zaufania do jej oferty.
Zalety kanału na YouTube:
Wady kanału na YouTube:
Zarówno blogowanie, jak i prowadzenie kanału na YouTube są świetnymi sposobami na zwiększenie widoczności marki w Internecie oraz zbudowanie pozytywnego klimatu wokół firmy. Są to podstawowe narzędzia każdej kampanii content marketingowej. Nie należy ich natomiast traktować w kategorii alternatywy dla siebie – powinny być wykorzystywane równolegle.