Blog firmowy czy kanał na YouTube? Zalety i wady obu rozwiązań

Maciej Piwowski
22.12.2020

Blogowanie jest bardzo dobrym sposobem na zbudowanie eksperckiego wizerunku marki przedsiębiorstwa. Wymaga to jednak sumienności i regularności, na co nie każda firma może sobie pozwolić. Ciekawą alternatywą (czy na pewno) wydaje się być założenie firmowego kanału na YouTube i publikowanie na nim np. filmów poradnikowych. Oba rozwiązania mają zarówno zalety, jak i wady, a ich zestawienie znajdziesz w naszym artykule.

Blog firmowy

Jest to bezsprzecznie najłatwiejszy sposób na to, aby szybko pozyskać ruch organiczny na stronę internetową firmy, a przy tym pokazać profesjonalizm firmy. Atrakcyjne artykuły blogowe mogą mieć dużą wartość dla czytelników oraz pomóc przedsiębiorstwu w zaprezentowaniu jego zaplecza intelektualnego. Blogujące marki cieszą się większym zaufaniem klientów i mają szersze pole do popisu w zakresie inspirowania czytelników do zakupów.

Zalety blogowania:

Wady blogowania:

  • wymaga poświęcenia dużej ilości czasu na przygotowywanie artykułów,
  • może pojawić się problem z opracowywaniem nowych tematów,
  • aby blogowanie miało sens, musi mieć charakter ciągły (czyli trzeba regularnie publikować nowe wpisy),
  • porzucony blog źle wpływa na wizerunek marki, może odstraszać potencjalnych klientów.

Kanał na YouTube

Coraz więcej firm decyduje się na założenie swojego kanału na tej platformie, co jest bardzo dobrym pomysłem z punktu widzenia strategii promocji marki w Internecie. Przeciętny polski internauta poświęca aż 40 minut dziennie na oglądanie filmów na YouTube. Kanał wypełniony atrakcyjnym, merytorycznym contentem z pewnością przyczyni się do popularyzacji marki i zwiększenia zaufania do jej oferty.

Zalety kanału na YouTube:

  • treści wideo są bardziej przystępne (coraz mniej osób potrafi czytać ze zrozumieniem – jakkolwiek smutno to nie brzmi),
  • atrakcyjna forma prezentacji marki,
  • wciąż nieco łatwiejsze pozycjonowanie kanału z uwagi na mniejszą konkurencję.

Wady kanału na YouTube:

  • nagrywanie, montowanie i publikowanie filmów jest bardzo czasochłonne,
  • wysoki koszt prowadzenia kanału, jeśli chcemy uzyskać dobrą jakość.

Zarówno blogowanie, jak i prowadzenie kanału na YouTube są świetnymi sposobami na zwiększenie widoczności marki w Internecie oraz zbudowanie pozytywnego klimatu wokół firmy. Są to podstawowe narzędzia każdej kampanii content marketingowej. Nie należy ich natomiast traktować w kategorii alternatywy dla siebie – powinny być wykorzystywane równolegle.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie