Większość właścicieli sklepów internetowych zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest tworzenia unikalnych, obszernych i wartościowych dla klientów opisów produktów. Równie wielu przedsiębiorców bagatelizuje jednak opisy kategorii głównych. Albo w ogóle ich nie ma, albo są pisane na kolanie, tylko po to, aby zapełnić wolną przestrzeń. To poważny błąd, który może Ci się odbić czkawką. Sprawdź, dlaczego musisz zainwestować w porządne opisy kategorii głównych produktów do sklepu internetowego.
Opis kategorii głównej produktu daje Ci możliwość nasycenia strony sklepu internetowego dodatkowymi słowami kluczowymi – i to bez konieczności ich sztucznego „upychania”. W opisie o odpowiedniej długości (zwyczajowo jest to około 2500-3000 znaków ze spacjami) możesz zastosować słowa kluczowe w sposób naturalny, co wzmocni pozycjonowanie sklepu i w efekcie poprawi pozycję witryny w wyszukiwarce.
Właściciele e-sklepów bardzo często zastanawiają się, gdzie można jeszcze umieścić słowa kluczowe, kompletnie zapominając właśnie o opisach kategorii głównych produktów. Nie popełnij tego samego błędu.
Opis kategorii głównej produktu nie jest może tak często czytany, jak same opisy poszczególnych produktów, ale to nie oznacza, że nikt z odwiedzających stronę e-sklepu się z nim nie zapozna. Zawsze bierz pod uwagę ewentualność, że klient wchodzący do sklepu zechce szczegółowo zapoznać się z ofertą. Profesjonalny opis kategorii głównej zrobi na nim bardzo dobre wrażenie oraz – co równie ważne – pozytywnie wpłynie na nawigację po sklepie. W jaki sposób?
To proste: w opisie kategorii głównej można z powodzeniem umieścić linki wewnętrzne odsyłające do poszczególnych produktów.
Google w ostatnich latach mocno premiuje strony internetowe wypełnione wartościową treścią, która ma duży ładunek informacyjny. Koniecznie to wykorzystaj tworząc obszerne i atrakcyjne dla czytelników (a tym samym dla algorytmu) opisy kategorii głównych produktów.
Dzięki takim opisom zyskasz dodatkową treść, która zostanie pozytywnie odebrana przez Google, a to znów wzmocni działania SEO i pozwoli Ci zyskać wyraźną przewagę nad konkurencją, która zlekceważyła te opisy.