Opis kategorii głównej produktu do sklepu internetowego – dlaczego musisz w to zainwestować?

Mariusz Siwko
31.03.2021

Większość właścicieli sklepów internetowych zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest tworzenia unikalnych, obszernych i wartościowych dla klientów opisów produktów. Równie wielu przedsiębiorców bagatelizuje jednak opisy kategorii głównych. Albo w ogóle ich nie ma, albo są pisane na kolanie, tylko po to, aby zapełnić wolną przestrzeń. To poważny błąd, który może Ci się odbić czkawką. Sprawdź, dlaczego musisz zainwestować w porządne opisy kategorii głównych produktów do sklepu internetowego.

Kolejna okazja, by wesprzeć SEO

Opis kategorii głównej produktu daje Ci możliwość nasycenia strony sklepu internetowego dodatkowymi słowami kluczowymi – i to bez konieczności ich sztucznego „upychania”. W opisie o odpowiedniej długości (zwyczajowo jest to około 2500-3000 znaków ze spacjami) możesz zastosować słowa kluczowe w sposób naturalny, co wzmocni pozycjonowanie sklepu i w efekcie poprawi pozycję witryny w wyszukiwarce.

Właściciele e-sklepów bardzo często zastanawiają się, gdzie można jeszcze umieścić słowa kluczowe, kompletnie zapominając właśnie o opisach kategorii głównych produktów. Nie popełnij tego samego błędu.

Atrakcyjne wprowadzenie do grupy produktowej

Opis kategorii głównej produktu nie jest może tak często czytany, jak same opisy poszczególnych produktów, ale to nie oznacza, że nikt z odwiedzających stronę e-sklepu się z nim nie zapozna. Zawsze bierz pod uwagę ewentualność, że klient wchodzący do sklepu zechce szczegółowo zapoznać się z ofertą. Profesjonalny opis kategorii głównej zrobi na nim bardzo dobre wrażenie oraz – co równie ważne – pozytywnie wpłynie na nawigację po sklepie. W jaki sposób?

To proste: w opisie kategorii głównej można z powodzeniem umieścić linki wewnętrzne odsyłające do poszczególnych produktów.

Opis może spodobać się Google

Google w ostatnich latach mocno premiuje strony internetowe wypełnione wartościową treścią, która ma duży ładunek informacyjny. Koniecznie to wykorzystaj tworząc obszerne i atrakcyjne dla czytelników (a tym samym dla algorytmu) opisy kategorii głównych produktów.

Dzięki takim opisom zyskasz dodatkową treść, która zostanie pozytywnie odebrana przez Google, a to znów wzmocni działania SEO i pozwoli Ci zyskać wyraźną przewagę nad konkurencją, która zlekceważyła te opisy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie