Blog firmowy: pisać samemu czy zlecić copywriterowi?

Maciej Piwowski
16.02.2019

Prowadzenie bloga firmowego jest dziś właściwie standardem i mieści się w strategiach promocyjnych większości firm inwestujących w marketing internetowy. Blog to świetny sposób na wsparcie pozycjonowania strony, ale przede wszystkim na przyciągnięcie ruchu organicznego – najbardziej wartościowego. Świetne artykułu pomagają firmie w budowaniu eksperckiej pozycji w branży i zwiększają zaufanie do marki w grupie docelowej. No dobrze, ale kto właściwie powinien je pisać? Tutaj do wyboru są dwa rozwiązania: blog firmowy można pisać samemu lub zlecić to copywriterowi lub agencji content marketingowej. Sprawdź zalety i wady obu opcji.

Samodzielne pisanie bloga

To rozwiązanie dla oszczędnych lub mających nadmiar wolnego czasu. Samodzielne pisanie bloga nie jest wcale złym rozwiązaniem, o ile masz choćby podstawowe pojęcie o tworzeniu atrakcyjnych i poprawnych językowo tekstów. Pamiętaj, że czytelnicy są wymagający i zaserwowanie im byle czego, skleconego na kolanie, nie przyniesie Twojej marce żadnych korzyści.

Na dłuższą metę samodzielne pisanie bloga firmowego jest bardzo uciążliwe. Prędzej czy później dopadnie Cię znużenie, brak weny, brak czasu i zwyczajnie ochoty. Porzucony czy rzadko aktualizowany blog to spory problem dla firmy, bo może sugerować, że przedsiębiorstwo ma jakieś problemy.

Zalety:

  • Oszczędność pieniędzy
  • Początkowo samodzielne pisanie bloga daje sporo frajdy
  • Najlepiej znasz swój biznes i branżę, więc łatwiej będzie Ci opracowywać tematy

Wady:

  • Jeśli nie masz doświadczenia i talentu do tworzenia artykułów, minie sporo czasu, zanim wypracujesz zadowalający styl
  • Samodzielne prowadzenie bloga jest bardzo wymagające i na pewno w końcu zabraknie Ci na to czasu
  • Jakość artykułów może pozostawiać wiele do życzenia – zmarnujesz więc czas, a nic nie zyskasz

Zlecenie pisania bloga copywriterowi

Na ten ruch decyduje się większość firm, które postanowiły zainwestować w blog firmowy. Trudno się dziwić: na rynku działa wielu copywriterów gwarantujących przynajmniej zadowalający poziom artykułów, a do tego oczekujących relatywnie niskiego wynagrodzenia. Jeśli natomiast zależy Ci na bardzo wysokiej jakości i – co równie ważne – dużej efektywności, zleć prowadzenie bloga agencji content marketingowej.

Owszem, trzeba za to zapłacić, ale w zamian oszczędzasz mnóstwo czasu i energii, a przede wszystkim masz pewność, że inwestycja w blog w pewnym momencie się opłaci.

Zalety:

  • Wysoka jakość artykułów
  • Terminowe dostarczanie treści
  • Wysokie „moce przerobowe” agencji content marketingowych
  • Agencja może przejąć prowadzenie bloga od A do Z, włącznie z obsługą komentarzy i mediów społecznościowych

Wady:

  • Cena – przeciętnie za artykuł blogowy dobrej jakości trzeba zapłacić w Polsce od  50 do 100 złotych netto (mówimy o zawodowym copywriterze, nie hobbyście)

Znasz już zalety i wady obu tych rozwiązań. Możesz zatem rzetelnie podjąć decyzję, która będzie mieć bardzo duży wpływ na skuteczność działań marketingowych na rzecz Twojej marki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie