Dlaczego warto wykorzystywać hasztagi na firmowych profilach w social media?

Krzysztof Jagielski
10.08.2021

Twoja marka jest aktywna w mediach społecznościowych, ale zauważyłeś, że stosunkowo niewielu użytkowników udostępnia dalej opublikowane wpisy i wspomina o obserwowanej marce na swoich profilach? Przyczyną może być niekorzystanie z hasztagów. Jeśli do tej pory wydawało Ci się, że to „dziecinada” i w ogóle tego nie potrzebujesz, to szybko zmień podejście. Hasztagi są niezwykle ważnymi elementami strategii marketingowej w social media. Dlaczego musisz zacząć z nich korzystać? Najważniejsze korzyści omawiamy w naszym poradniku.

Zwiększenie świadomości istnienia marki

To podstawowe zadanie, jakie stoi przed każdą marką chcąca zaistnieć w mediach społecznościowych. W zalewie postów, fake newsów i zwykłych śmieci bardzo trudno jest zbudować rozpoznawalność wyłącznie w oparciu o angażujące treści. Trzeba jeszcze pozyskać ich odbiorców, w czym bardzo pomagają chwytliwe hasztagi – to po nich użytkownicy będą znajdywać profil Twojej marki.

Kreowanie trendów

Świetne hasztagi są osobnym bytem w mediach społecznościowych i niewątpliwie jednym z symboli rewolucji social media. Dzięki hasztagom marki mogą się wyróżniać, a nawet kreować pewne standardy marketingowe – doskonały hasztag może zostać podchwycony przez inne marki czy media, co będzie stanowić niesamowity dopalacz dla kampanii.

Chwytliwy hasztag może np. być kluczowym elementem kampanii promocyjnej marki i sam w sobie stać się reklamą. To z tym hasztagiem użytkownicy będą kojarzyć daną markę i trafiać na jej profil oraz wynajdywać jej produkty promowane w ramach płatnej kampanii.

Uatrakcyjnienie wizerunku marki

Hasztag jest dla profilu marki w mediach społecznościowym tym, czym slogan dla klasycznej kampanii. To hasło mówiące wiele o marce, przyciągające do niej uwagę odbiorców, zawierające w sobie wartości marki oraz jej charakter. Bardzo dobry hasztag może stać się kluczowym elementem wizerunku marki w social media, ważniejszym nawet niż logo czy poszczególne wpisy.

Jak tworzyć hasztagi?

Jedną z opcji jest korzystanie z gotowych, powszechnie używanych i dobrze znanych internautom hasztagów – przykładem będzie tutaj słynne już #zostańwdomu. Takie hasztagi pomagają marce wypłynąć na szersze wody, natomiast nie budują jej rozpoznawalności i to jest podstawowy problem.

Dlatego lepiej będzie postawić na autorskie hasztagi, które powinny być:

  • proste,
  • krótkie,
  • chwytliwe,
  • w klarowny sposób nawiązujące do marki (choć niekoniecznie zawierające jej nazwę).

Na koniec jeszcze jedna wskazówka: korzystaj z możliwie jak największej liczby hasztagów. Im liczniejsze, tym większa jest szansa na to, że dotrzesz ze swoimi treściami do dużej liczby użytkowników mediów społecznościowych.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie