Coraz więcej firm stara się być aktywnymi w mediach społecznościowych. Dotyczy to również przedsiębiorstw, które nie pozyskują klientów bezpośrednio z Internetu, natomiast rozumieją, jak ważne jest budowanie zaufanego wizerunku marki w sieci. Podstawą będzie tutaj oczywiście tworzenie atrakcyjnych treści do social media. Jak o to zadbać? Jakich zasad warto się trzymać? Wymieniamy 5 najważniejszych.
Social media dostarczają nam szybkich informacji. Mało komu chce się czytać długie elaboraty – to nie jest odpowiednie miejsce na bardzo rozbudowane treści. Przekaz musi być krótki, optymalnie do 500 znaków ze spacjami oraz uatrakcyjniony jakimś multimedium. To właśnie elementy graficzne najmocniej przyciągają użytkowników i najczęściej są udostępniane znajomym.
Mogą sobie na to pozwolić wyłącznie silne, powszechnie znane marki, które zawsze poradzą sobie z kryzysem wizerunkowym. Zakładamy jednak, że w Twoim przypadku jest inaczej. Unikaj więc udostępniania treści, które mogą kogokolwiek urazić czy też są wprost obraźliwe dla pewnej grupy ludzi. Marka ma budzić pozytywne skojarzenia, a takie treści z pewnością jej w tym nie pomogą.
Wielu przedsiębiorców wychodzi z mylnego założenia, że profil marki na Facebooku czy innym portalu jest idealnym miejscem do reklamowania się. To skutkuje tym, że fanpage momentalnie zamienia się w słup ogłoszeniowy i nikt na niego nie zagląda.
Staraj się więc dostarczać treści „do poczytania”, a reklama np. promocji w sklepie czy nowego produktu niech będzie okazjonalna lub zręcznie umieszczona w jakimś kontekście (np. „Ale dziś gorąco, prawda? Sprawdźcie więc, jak nasz klimatyzator schłodził wnętrze biura o 4 stopnie w ciągu zaledwie 2 godzin!”).
Profil marki na np. Facebooku warto wykorzystywać do pozyskiwania wartościowych linków. Jeśli np. prowadzisz firmowy blog, to super pomysłem będzie publikowanie krótkich zajawek (intrygujących), które zachęcą obserwujących do zapoznania się z pełną treścią artykułu na blogu. W ten prosty sposób możesz znacząco zwiększyć ruch na stronie internetowej i zacząć budować markę eksperta, a to szalenie ważne w przypadku działań marketingowych na rzecz nieznanego szerzej (jeszcze) brandu.