Podstawowe warunki atrakcyjności treści do social media

Marek Szydełko
26.05.2021

Coraz więcej firm stara się być aktywnymi w mediach społecznościowych. Dotyczy to również przedsiębiorstw, które nie pozyskują klientów bezpośrednio z Internetu, natomiast rozumieją, jak ważne jest budowanie zaufanego wizerunku marki w sieci. Podstawą będzie tutaj oczywiście tworzenie atrakcyjnych treści do social media. Jak o to zadbać? Jakich zasad warto się trzymać? Wymieniamy 5 najważniejszych.

Nie rozpisuj się

Social media dostarczają nam szybkich informacji. Mało komu chce się czytać długie elaboraty – to nie jest odpowiednie miejsce na bardzo rozbudowane treści. Przekaz musi być krótki, optymalnie do 500 znaków ze spacjami oraz uatrakcyjniony jakimś multimedium. To właśnie elementy graficzne najmocniej przyciągają użytkowników i najczęściej są udostępniane znajomym.

Nie twórz kontrowersyjnych treści

Mogą sobie na to pozwolić wyłącznie silne, powszechnie znane marki, które zawsze poradzą sobie z kryzysem wizerunkowym. Zakładamy jednak, że w Twoim przypadku jest inaczej. Unikaj więc udostępniania treści, które mogą kogokolwiek urazić czy też są wprost obraźliwe dla pewnej grupy ludzi. Marka ma budzić pozytywne skojarzenia, a takie treści z pewnością jej w tym nie pomogą.

Nie skupiaj się tylko na reklamie

Wielu przedsiębiorców wychodzi z mylnego założenia, że profil marki na Facebooku czy innym portalu jest idealnym miejscem do reklamowania się. To skutkuje tym, że fanpage momentalnie zamienia się w słup ogłoszeniowy i nikt na niego nie zagląda.

Staraj się więc dostarczać treści „do poczytania”, a reklama np. promocji w sklepie czy nowego produktu niech będzie okazjonalna lub zręcznie umieszczona w jakimś kontekście (np. „Ale dziś gorąco, prawda? Sprawdźcie więc, jak nasz klimatyzator schłodził wnętrze biura o 4 stopnie w ciągu zaledwie 2 godzin!”).

Linkuj do treści zewnętrznych

Profil marki na np. Facebooku warto wykorzystywać do pozyskiwania wartościowych linków. Jeśli np. prowadzisz firmowy blog, to super pomysłem będzie publikowanie krótkich zajawek (intrygujących), które zachęcą obserwujących do zapoznania się z pełną treścią artykułu na blogu. W ten prosty sposób możesz znacząco zwiększyć ruch na stronie internetowej i zacząć budować markę eksperta, a to szalenie ważne w przypadku działań marketingowych na rzecz nieznanego szerzej (jeszcze) brandu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie