Jak szybko podnieść rangę eventu? Sprawdzone metody

Andrzej Winnicki
29.09.2020

Aby event odniósł sukces, czyli zyskał sporą frekwencję i rozgłos w mediach (chociażby lokalnych), musi zostać skutecznie wypromowany. Łatwo napisać, znacznie trudniej zrealizować. W natłoku różnego rodzaju imprez, w tym branżowych, podstawowym zadaniem organizatora jest wyróżnienie eventu na tle konkurencyjnych wydarzeń. Można to osiągnąć zwiększając rangę imprezy, dzięki czemu zaproszeni goście lub osoby potencjalnie zainteresowane udziałem w evencie, nie będą się nad tym zbyt długo zastanawiać. W naszym poradniku wymieniamy kilka sposobów na szybkie podniesienie rangi eventu.

Patronat

Chcąc podnieść prestiż eventu warto od razu postarać się o wartościowy patronat. Wartościowy, czyli jaki? Dużo zależy tutaj oczywiście od charakteru imprezy. Jeśli ma to być event ściśle branżowy, to pożądanym patronem będą np. media specjalizujące się w danej tematyce czy jakieś poważane instytuty naukowe. Z kolei w przypadku eventów dla mas najbardziej cenione są patronaty lokalnych władz, instytucji kościelnych czy powszechnie znanych organizacji.

Zaproszenie gwiazdy

Sposób, który ma 100% skuteczność. Gwiazda zawsze przyciąga uwagę, a w tym przypadku także podnosi rangę eventu. Oczywiście zaproszenie np. znanego muzyka czy aktora będzie dość kosztowne, ale pamiętajmy o wręcz pewnych korzyściach wizerunkowych – nazwisko celebryty z pewnością zwiększy frekwencję, zainteresuje imprezą osoby, na których pozyskaniu najbardziej nam zależy, a przy okazji można będzie go zaangażować do promocji eventu w jego mediach społecznościowych (przed, w trakcie i po imprezie).

Program łączący rozrywkę z elementami merytorycznymi

Tę metodę szczególnie polecamy w sytuacji, gdy event ma mieć charakter stricte branżowy, a jego celem jest zwiększenie zaufania do marki i zbudowanie jej eksperckiego wizerunku. Warto wówczas zaplanować taką imprezę, której ważnym elementem będą chociażby panele dyskusyjne czy debaty ekspertów. Oczywistym przykładem jest konferencja branżowa. Zapraszając na nią znane w branży osobistości, cenionych prelegentów, natychmiast osiągniemy efekt wzrostu zainteresowania wydarzeniem, jak również podniesiemy jego rangę w grupie odbiorców.

Renomowany współorganizator

Zaproszenie innego podmiotu do organizacji eventu jest bardzo dobrym pomysłem zarówno z finansowanego punktu widzenia (podzielenie kosztów), jak również ze względu na kwestie wizerunkowe. Oczywiście mamy tutaj na myśli współorganizatora z branżowego topu, czyli jakąś powszechnie znaną i cenioną markę. Jej nazwa w materiałach promujących event zawsze przełoży się na wzrost prestiżu wydarzenia.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.